- Detachering
- Branche Zorg en welzijn
- max. € 80 per uur
- In Zuid-Holland
- Reageren vóór
31-10-2025 (16:00)
De functie
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
OrganisatieDe Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn – met alle stedelijke voorzieningen – of juist in één van de kernen – met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Het ServicepleinDe afdeling Serviceplein staat voor excellente, integrale en laagdrempelige dienstverlening rond werk, inkomen, welzijn, scholing en zorg aan inwoners die ondersteuning nodig hebben zodat ze beter kunnen participeren in onze gemeente. Er werken ongeveer 125 mensen op de afdeling bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De teamleiders sturen de vakdisciplines aan, en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams.
Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te kunnen voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren en maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.
OpdrachtJe bent een allround schuldhulpverlener met ruime en recentelijke ervaring met fase 1 en 2 binnen de schuldhulpverlening.
Schuldregelen
Wij voeren fase 1, 2, 3, budgetcoaching en budgetbeheer zelf uit. Je bent in staat om een zelfstandige caseload te draaien. Je bent werkzaam bij het Serviceplein als schuldhulpverlener en hebt de volgende taken:
- Zelfstandig afhandelen van intake aanvragen schuldhulpverlening
- Uitvoeren van de intakefase
- Zelfstandig uitvoeren van een schuldenregeling (fase 1, 2 en 3)
- Vaststellen van het uitgaven en schuldenpatroon van de inwoner en vaststellen van mogelijke problemen en oorzaken.
- Opstellen van plan van aanpak en rapportages
- Het stabiliseren van financiële situaties van inwoners
- Toepassen crisisinterventie (ontruiming/ afsluiting van water of energie)
- Doorverwijzen naar andere instanties indien nodig (bijvoorbeeld voor Maatschappelijk Werk) en het bewaken van het traject
- Berekenen van het Vrij Te laten Bedrag (VTLB)
Het inzetten van het aanvullend schuldhulpverleningsaanbod jongeren ( hersteloperatie toeslagen) is een onderdeel van de werkzaamheden
Je bent bekend met motiverende gesprekstechnieken en stuurt hiermee op de zelfredzaamheid van de inwoner.
Je hebt een klantgerichte instelling en bent gericht op samenwerking. Je kan snel onze werkwijze eigen maken en zelfstandig een caseload draaien. Je hebt de juiste motivatie en creativiteit om te komen tot goede prestaties. Kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel, wat zich vertaalt in het denken in kansen en mogelijkheden om verder te kunnen verbeteren.
Competenties– Stressbestendig;
– Accuraat;
– Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden;
– Goed kunnen samenwerken;
– Proactieve houding;
– Geconstateerde problemen en hindernissen kunnen omzetten in oplossingen;
– Grenzen durven stellen;
– Assertief.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals1.
CV-eisenMaximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met kandidaat.
Is hybride werken mogelijk? Ja
Vereiste Kwalificaties
-
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig draaien van een caseload in fase 1 en/of 2;
-
- Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 voor minimaal 32 uur in de week
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener binnen een gemeente
-
- Aantoonbare werkervaring met het systeem Allegro
-
- Maximaal uurtarief van €80,00 exclusief btw, inclusief kosten woon- en werk verkeer
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
