- Detachering
- Branche Juridisch
- In Utrecht
- Reageren vóór
07-11-2025 (16:00)
De functie
Over de gemeente StadskanaalDe Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.
De ongeveer 320 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.
Het teamJuridische Zaken is een gedreven team van vijf professionals en maakt deel uit van het team Communicatie & Juridische Zaken. Hoewel iedere jurist zijn eigen specialisme heeft, werken we vanuit een brede, generalistische aanpak. We zijn de juridische schakel tussen de bestuursorganen van de gemeente, de ambtelijke organisatie en de inwoners. Naast onze rol als juridisch adviseurs dragen we ook de verantwoordelijkheid voor het secretariaat van de Commissie Rechtsbescherming. Een dynamische en veelzijdige werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is!
Wat ga je doen?Als Adviseur Bestuurlijk-Juridisch speel je een sleutelrol in het adviseren over complexe juridische en bestuurlijke vraagstukken. Je werkt met een breed scala aan wet- en regelgeving op nationaal, provinciaal en gemeentelijk niveau. Jouw expertise zet je in op bestuursrechtelijke zaken binnen het sociaal domein, subsidieverstrekkingen en informatieverzoeken in het kader van de Wet open overheid. Waar nodig adviseer je ook over het ruimtelijk domein en privaatrechtelijke vraagstukken. Kortom: een veelzijdige functie met impact!
Wat breng je mee?
- Een afgeronde juridische HBO- of WO-opleiding, enkele jaren relevante werkervaring is een pré.
- Gedegen kennis van bestuursrecht en publiekrecht en/of privaatrecht.
- Het vermogen om zelfstandig te werken, maar ook de waarde van samenwerking en intervisie te herkennen en te benutten.
- Een positieve instelling en een professionele houding.
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
- Een drive om kennis te delen en collega’s te ondersteunen, bijvoorbeeld door middel van trainingen en presentaties.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Vereiste Kwalificaties
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur;
-
- Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten;
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente;
-
- Aantoonbare werkervaring met het juridisch adviseren van het bestuur;
-
- Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
-
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;
-
- Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht, publiekrecht of privaatrecht;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 04-11-2025 tot 07-11-2025 16:00)