- Detachering
- Branche Communicatie
- In Gelderland
- Reageren vóór
11-11-2025 (04:00)
De functie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we meer dan 1.000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
OpdrachtDe gemeente Ede werft momenteel een contentspecialist voor de afdeling Bestuur en Communicatie. Terwijl wij de werving van de nieuwe collega oppakken, zorg jij ervoor dat de werkzaamheden door blijven lopen. Jij houdt je als contentspecialist bezig met verschillende vormen van content. Het ene moment werk je aan de tekst voor een flyer, dan schrijf je een bericht voor het wekelijkse Gemeentenieuws en weer later bedenk je de middelenmix voor een campagne. Je houdt je vooral bezig met tekst, maar ook voor beeld en video is er ruimte. Samen met je collega-contentspecialisten en communicatieadviseurs werk je aan de uitvoering van communicatieprojecten. Hierbij ben je een gesprekspartner en adviseur voor de vakafdelingen op het gebied van (online) communicatie. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:
- Het maken van content voor corporate communicatiemiddelen zoals onder andere social media kanalen en de website;
- Het verbeteren van de toegankelijkheid van websites;
- Het onderbouwen van je communicatie-inzet door middel van data en cijfers;
- Het schakelen tussen de verschillende onderwerpen waar wij als gemeente aan werken.
Competenties
- Besluitvaardig, het vermogen om in wisselende omstandigheden en tussen diverse werkzaamheden snel te schakelen, op basis van expertise duidelijke beslissingen te nemen en waar nodig grenzen te stellen zonder de verbinding te verliezen.
- Resultaatgericht, het vermogen om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen, het overzicht te behouden, te sturen op duidelijke resultaten en tegelijkertijd de kwaliteit te bewaken.
- Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk, het vermogen om zowel mondeling als schriftelijk doelgerichte teksten in correct Nederlands op B1-niveau te schrijven, kennis te delen met collega’s en gemaakte keuzes helder uit te leggen en af te stemmen met diverse partijen.
- Rapporteren, het vermogen om je werk en de voortgang hiervan schriftelijk vast te leggen. Zo houd je je collega’s op de hoogte.
Benodigd aantal professionals1.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 09. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Vereiste Kwalificaties
-
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo Bachelor niveau;
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over minimaal minimaal 4 jaar werkervaring met overheidscommunicatie in de afgelopen 8 jaar.
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo bachelor niveau waarbij tijdens de opleiding communicatie en taal centraal stonden;
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en werkervaring met Typo3;
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met agile werken en met de methodiek ‘Communiceren met focus’.
-
- De door u aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar werkervaring met overheidscommunicatie in de afgelopen 8 jaar;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
