Casemanager bouw

Bumper
  • Detachering
  • Branche Omgevingsdiensten
  • In Drenthe
  • Reageren vóór 02-12-2025 (04:00)

De functie

Gemeente RhedenEen dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten – die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.

De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

 Opdracht omschrijving

– Het adviseren van particulieren en bedrijven op het gebied van vergunningverlening Omgevingswet

– Het adviseren over het toekennen van beschikkingen

– Het coördineren van het vergunningsproces binnen de geldende termijnen

– Je behandelt verzoeken  in het kader van de Omgevingswet (Omgevingsvergunningen bouwgerelateerd) van ingediend verzoek  tot en met het opstellen van het besluit, inclusief technische toetsing en omgevingsplantoets

– Je treedt op als casemanager

– Je stelt memo’s op voor de bestuurder/wethouder in politiek/bestuurlijk gevoelige dossiers

 Verantwoordlijkheden

– Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van klantcontacten, waaronder ook ketenpartners zoals de Omgevingsdienst en andere externe partijen

– Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van eigen werkzaamheden

– Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en volledig inwinnen van benodigde adviezen en beoordelingen van ingediende verzoeken en draagt zorg voor de totstandkoming van een integraal advies op grond waarvan het verzoek kan worden afgehandeld.

CompetentiesUitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Motiveren
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Analyserend vermogen
Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vr 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Vereiste Kwalificaties

    1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
    1. Een aantoonbare afgeronde ABW 1 opleiding;
    1. Aantoonbare werkervaring met het vergunnen van woningen, appartementencomplexen en/of bedrijfshallen;
    1. Aantoonbare werkervaring binnen de Omgevingswet (benoem duidelijk in cv)
    1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager/vergunningverlener bouw;
    1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van correspondentie en beschikkingen (benoem duidelijk in cv).
    1. Aantoonbaar bereid om op kantoor te werken (benoem duidelijk in cv) Minimaal 2 dagen per week (50 pt) 1 dag per week (25 pt)
    1. Inschrijver kan met een budget van 80.000 euro een jaar lang 20 uur per week of meer ingehuurd worden (benoem duidelijk in cv).

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!