Medewerker-gegevensonderzoek

  • Detachering
  • Branche Burgerzaken en receptiebalies
  • max. € 75 per uur
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 12-09-2025 (16:00)

De functie

Voor de Gemeente Eindhoven is op zoek naar een Medewerker Gegevensonderzoek.

Als medewerker gegevens onderzoek ben je mede verantwoordelijk voor een kwalitatief goede registratie van bewoning van adressen in de Basisregistratie Personen (BRP) en werk je samen met relevante partijen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.
In deze rol maak je gebruik van in systemen vastgelegde informatie en neem je persoonlijk contact op met inwoners en instanties. Op basis van de verzamelde informatie en eventueel het huisbezoek neem je vervolgens het besluit over de inschrijving van personen in de Basisregistratie Personen. Dit besluit leg je schriftelijk vast, met de (juridisch) juiste onderbouwing.
Jouw rol:
• Je doet op basis van meldingen van inwoners en instanties onderzoek naar de juistheid van inschrijvingen van personen op adressen in de BRP;
• Je verwerkt de onderzoeken en besluiten in de BRP;
• Je bent alert in het herkennen van fraudesignalen en rapporteert hierover;
• Je hebt direct klantcontact, telefonisch, aan de balie en in de stad op te onderzoeken adressen.

Met wie werk je samen?
Het team Burgerzaken is een divers team van medewerkers en samen zorgen wij ervoor dat complexe en minder complexe vraagstukken in samenwerking met ons Contact Center worden opgepakt.

Dit breng jij mee:.
• Je hebt een afgeronde studie op minimaal mbo-niveau 4 niveau.
• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk.
• Je hebt ervaring binnen burgerzaken, ervaring met het uitvoeren van adresonderzoeken is een pre.
• Je hebt affiniteit met innovatie en bent digitaal vaardig omdat we met veel verschillende systemen werken.
• Je hebt oog voor het belang van inwoners en weet de juiste vragen te stellen.

Vereiste Kwalificaties

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Je hebt ervaring binnen burgerzaken, ervaring met het uitvoeren van adresonderzoeken is een pre.
  • Je hebt affiniteit met innovatie en bent digitaal vaardig omdat we met veel verschillende systemen werken.
  • Je hebt oog voor het belang van inwoners en weet de juiste vragen te stellen.
  • Je hebt een afgeronde studie op minimaal mbo-niveau 4 niveau.
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!