Interim teamleider buitendienst

  • Detachering
  • Branche Buitendienst
  • max. € 105 per uur
  • In Noord-Holland
  • Reageren vóór 09-10-2025 (03:00)

De functie

OpdrachtgeverHuizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. Daarvoor hebben we in Huizen een “Lonkend Perspectief” geformuleerd waar we concreet naar toe werken.

Fysiek domeinHet Fysiek domein, bestaat uit de afdelingen Omgeving en Openbare werken. De teams van deze afdelingen werken samen om het planmatig beheer van de openbare ruimte (assetmanagement en datagestuurd) en de bedrijfsvoering steeds verder toekomstgericht en duurzaam op orde te brengen.

Team Service en omgevingsbeheer
In het team Service en omgevingsbeheer (ca. 35 fte), de “buitendienst”, wordt onderhoud voorbereid en uitgevoerd in de openbare ruimte. Hierbij gaat het deels om service elementen (meldingen snel herstel) en deels om beheer elementen (groen, bomen,  begraafplaats, straatreiniging). Het werk varieert van straatvegen tot bomen snoeien, van graven delven tot nieuwe aanplant schoffelen, van herstellen van een verzakking in een klinkerbestrating tot pekel strooien bij gladheid. In combinatie met verschillende aannemers werken wij samen aan een groene, schone en veilige buitenruimte. In het team zijn 3 coördinatoren actief. Het is een mooi, actief en veelzijdig team dat direct invloed heeft op de leefomgeving van de mensen in het dorp. Huizen heeft twee begraafplaatsen in beheer. En allerlei groenvoorzieningen. Uitvalsbasis van het team is de gemeentewerf.

OpdrachtVanwege uitval en beëindiging van een inhuur van de teamleider zijn we op zoek naar een interim teamleider Service en omgevingsbeheer die vooral de taakuitvoering van het team mogelijk maakt en ontwikkelt en bijdraagt aan de ontwikkelingen op de afdeling. Je bent verantwoordelijk voor het werkpakket van het team in de service en in het omgevingsbeheer van de openbare ruimte. Meer specifiek zijn je taken:

  • Je geeft vanuit dienend leiderschap leiding aan het team. Je bent hierbij mensgericht, verbindend, sensitief en transparant, en ook daadkrachtig, doelbewust en duidelijk in communicatie en beslissingen.
  • Je werkt nauw samen met de drie coördinatoren in je team, die de functionele leiding aan de medewerkers verzorgen, en ook met het afdelingshoofd en de teamleider van het beheerteam.
  • Jij richt je daarbij op het regelen van wat voor het team nodig is, bouwt toekomstgericht mee aan de afdeling en stuurt, coacht, adviseert en structureert op de teamtaken. Ook personeelsaangelegenheden, bedrijfsvoering en financiële zaken van het team maken daar onderdeel van uit.
  • Zodoende verbind je het team aan assetmanagement, bestuur, management, organisatie, bedrijfsvoering, beleid en projecten.

Competenties

  • Je hebt een dienende/coachende stijl van leidinggeven;
  • Je bent oplossingsgericht;
  • Je weet anderen op een prettige manier te motiveren en te overtuigen;
  • Je bent resultaatgericht, verbindend en kan uitstekend overzicht houden;
  • Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent omgevingsbewust, betrokken en hebt een goed inzicht in en gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;
  • Je bent een teamspeler en gericht op samenwerken.

Beoordelingssystematiek

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Benodigd aantal professionals1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025 tussen 13.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vereiste Kwalificaties

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (interim) leidinggevende in de afgelopen 10 jaar.
  • Uiterlijk beschikbaarheid per 1 november 2025 voor 32 tot 36 uur per week;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsmanagement in uitvoerende diensten;
  • Aantoonbare werkervaring met werken in een bestuurlijk-politieke omgeving (benoem duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met leidinggeven aan een buitendienst binnen een gemeente, waarvan minimaal een half jaar in een vergelijkbare buitendienst
  • Aantoonbare werkervaring met het verbinden van assetmanagement aan uitvoerend werk in de openbare ruimte in de afgelopen 10 jaar ;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met beleid voor beheer en onderhoud van de openbare buitenruimte in de afgelopen 10 jaar;

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!