Administratief medewerker sociaal domein

  • Detachering
  • Branche Zorg en welzijn
  • max. € 65 per uur
  • In Utrecht
  • Reageren vóór 29-09-2025 (03:00)

De functie

OrganisatieHet is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

OpdrachtAls Administratief medewerker binnen het Sociaal Domein ben jij onmisbaar in het ondersteunen van de administratieve processen rondom de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) en de Jeugdwet. Dankzij jouw nauwkeurigheid blijft de administratie op orde, waardoor consulenten zich volledig kunnen richten op het bieden van de juiste ondersteuning. Zo draag jij direct bij aan de hulp die inwoners nodig hebben

– Verzorgen van de administratie voor Wmo en de Jeugdwet en je bent dé sparringpartner voor diverse administratieve vraagstukken binnen het sociaal domein.
– Het maken van beschikkingen voor inwoners.
– Verwerken van berichtenverkeer  van en naar de zorgaanbieders binnen de Wmo en Jeugdwet en zorgen voor een tijdige en zorgvuldige afhandeling.
– Fiatteren van de wekelijkse betalingen.
– Contact onderhouden met collega’s.
– Het bijhouden van de administratiemailbox en in voorkomende gevallen beantwoorden van telefoontjes
– Bijhouden van gegevens en controleren van dossiers en het uitvoeren van administratieve controles ter verbetering van de kwaliteit en juistheid van gegevens.
– Meedenken over het verbeteren en optimaliseren van werkprocessen binnen de administratie.
– Het in behandeling nemen van Gehandicaptenparkeerkaarten.

Vereisten / knock-outcriteria1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 2. Mimimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker Sociaal Domein binnen een gemeente;3. Uiterlijk 6 oktober beschikbaar voor minimaal 14 uur per week;4. Aantoonbare werkervaring met het maken van beschikkingen voor inwoners.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)6. Aantoonbare werkervaring met Wmo (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet (30 punten);8. Aantoonbare werkervaring met ZorgNed (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het in behandeling nemen van gehandicaptenparkeerkaarten (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties– Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken;
– Politiek-bestuurlijk sensitief;
– Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Benodigd aantal professionals1.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 2 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Vereiste Kwalificaties

  • Uiterlijk 6 oktober beschikbaar voor minimaal 14 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van beschikkingen voor inwoners.
  • Aantoonbare werkervaring met Wmo;
  • Aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet;
  • Aantoonbare werkervaring met ZorgNed;
  • Mimimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker Sociaal Domein binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het in behandeling nemen van gehandicaptenparkeerkaarten.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!