Assistent controller sociaal domein

  • Detachering
  • Branche Financieel economisch
  • max. € 85 per uur
  • In Utrecht
  • Reageren vóór 07-10-2025 (03:00)

De functie

OrganisatieHet is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

OpdrachtMet jouw financiële blik en administratieve kennis, adviseer je over de inrichting en het beheer van budgetten binnen het sociaal domein. Je weet budgethouders en budgetbeheerders duidelijk te maken wat goed budgetbeheer inhoudt en helpt bij de administratieve inrichting en afhandeling. Nieuwe budgethouders krijgen van jou een training budgethouderschap. Jij bewaakt samen met de controller dat de administraties op orde zijn en bent de financiële schakel tussen de budgetbeheerder en de financiële administratie.

Als Assistent controller/ Financieel medewerker sociaal domein bij gemeente De Bilt krijg je veel verantwoordelijkheid over je eigen werkzaamheden en ben jij allround inzetbaar op verschillende financiële vraagstukken. Wat zijn zoal je taken?

  • Je bewaakt de getrouwheid en juistheid van de boekingen (contract, verplichting en factuur).
  • Je ondersteunt de controller sociaal domein bij complexe financiële vraagstukken.
  • Je adviseert over en ondersteunt de budgetbeheerders binnen sociaal domein bij de inrichting en het beheer van budgetten en administraties.
  • Je voert samen met de controller en de verantwoordelijke budgethouder budgetgesprekken.
  • Je helpt bij het opzetten van project- en subsidieadministraties.
  • Je beoordeelt boekingen en corrigeert deze indien nodig.
  • Je helpt administratieve processen te optimaliseren.
  • Je verzorgt trainingen of geeft voorlichting aan budgethouders en/of budgetbeheerders over het adequaat uitvoeren van het beheer van budgetten en over de uitvoering van administratieve taken.
  • Je weet de organisatie te enthousiasmeren voor de financiële processen.

Competenties

  • Zelfstandig
  • Enthousiast
  • Hands-on mentaliteit
  • Proactief
  • Accuraat
  • Integer

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 9 of 10 (afhankelijk van ervaring).Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals1.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk:  ja , minimaal 50% op kantoor (of in overleg)

Vereiste Kwalificaties

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als assistent controller / financieel medewerker sociaal domein binnen een gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën;
  • Aantoonbare werkervaring met iFinanciën van PinkRoccade
  • Aantoonbare werkervaring met analyseren van financiële gegevens;
  • Uiterlijk beschikbaar per 27 oktober 2025 voor 32 uur voor de gehele duur van de opdracht

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!