- Detachering
- Branche Ruimtelijke ontwikkeling
- In Drenthe
- Reageren vóór
20-08-2025 (03:00)
De functie
OrganisatieWerken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht**Waar kom je te werken?**De fysieke leefomgeving is voor iedereen belangrijk. Wonen, werken en genieten van het buitenleven komen erin samen. De gemeente Westerveld heeft veel te bieden als het om de leefomgeving gaat: een uniek landelijk gebied, waaronder een deel met UNESCO-status, mooie natuurgebieden, vele monumentale panden, een belangrijke agrarische en recreatieve sector en actieve dorpen en kernen. Ook in Westerveld werken we verder aan de invoering van de wet- en regelgeving voor de fysieke leefomgeving, en dan vooral de Omgevingswet.
Hiermee ga je aan de slagAls beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening ben je verantwoordelijk voor het tijdig en adequaat afhandelen van de aanvragen voor een ruimtelijk plan en principeverzoeken onder de Omgevingswet. Het is tevens de bedoeling dat je ook vanuit de vak-inhoud bijdraagt aan de doorontwikkeling van het Omgevingsplan.
Je verzorgt een goede intake, stemt het proces af met de betrokkenen en interne stakeholders, signaleert afwijkingen en lost deze op. Je komt in het team ruimtelijke ontwikkeling terecht bestaande uit collega’s van ruimtelijke ordening, duurzaamheid, woningbouw, erfgoed, economie, landbouw & natuur, grondzaken en recreatie & toerisme. Daarin leg je verbindingen tussen de vraag en eventuele andere aanvragen of ontwikkelingen binnen de gemeente. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat wij toegankelijk en dienstverlenend zijn richting inwoners en ondernemers.
Jouw taken zijn:
- Je verzorgt een goede intake, stemt het proces regelmatig af met betrokkenen (intern en extern), signaleert afwijkingen en lost deze op;
- Je handelt zelfstandig procedures af (denk aan bijvoorbeeld principeverzoeken, wijzigingsplannen en het uitbrengen van RO adviezen in lopende vergunningaanvragen).
- Je adviseert inwoners, ondernemers en organisaties bij hun initiatieven (o.a. vergunningsvrij(e) (bouw), de uitleg van het tijdelijk Omgevingsplan, planologische procedures en overige gerelateerde zaken);
- Je bent adviseur van het college op het gebied van beleidsuitvoering van ruimtelijke projecten en stelt de collegeadviezen op;
- Je adviseert collega’s over ruimtelijke ontwikkelingen. Denk bijvoorbeeld aan de deelname aan projectgroepen in ons Programma Woningbouw;
- Je neemt deel aan overlegtafels alwaar de integrale afweging en haalbaarheid van aanvragen en plannen wordt gemaakt;
- Je vertegenwoordigt, eventueel samen met een juridisch adviseur, het college en/of raad bij bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures;
- Je ontwikkelt en onderhoudt een relatienetwerk;
- Je bent betrokken bij het ontwerpen van werk- en digitaliseringsprocessen.
Competenties
- Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke besluitvormingsprocessen en weet signalen van belanghebbenden te er- en herkennen;
- Je hebt ervaring in het samenwerken met inwoners, professionele- en vrijwilligersorganisaties en medeoverheden;
- Je hebt een ja-mits houding.
- Je bent gewend aan integraal, interactief en verbindend te werken.
Vereiste Kwalificaties
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zaaksysteem en zaakgericht werken.
- Aantoonbare werkervaring met woningbouw programma’s;
- Aantoonbaar afgeronde wo-master opleiding;
- Aantoonbare werkervaring met digitaliseringsprocessen.
- nschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van beleid en advies bij een gemeentelijke organisatie;
- Beschikbaar om 2-3 dagen op kantoor in Diever te werken;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met de omgevingswet;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen ruimtelijk ordening bij een gemeentelijke organisatie;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 11-08-2025 tot 20-08-2025 03:00)