Consulent toegang jeugdteam

  • Freelance
  • Branche Zorg en welzijn
  • max. € 75 per uur
  • In Zuid-Holland
  • Reageren vóór 22-10-2025 (03:00)

De functie

UitvoeringsvoorwaardeMet het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). OrganisatieRijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

OpdrachtWerkzaamheden

– Toegangspoort tot geïndiceerde zorg; 
– Verwijzing naar de voorliggende voorzieningen; 
– Klantenservice (advies en consult);
– Aanvragen screenen en verwerken;
– Controleren of de aanvraag rechtmatig is;
– Weging of Jeugdteam passend is bij de hulpvraag;
– Aanvragen bespreken in het aanmeldoverleg;
– Telefonisch contact met jongeren, ouders, verwijzers en zorgverleners;
– Advies en consult;
– Verwijzen naar voorliggend veld;
– Verkorte aanvragen afhandelen;
– Tijdelijke vervoersverlengingen afgeven en pgb verlengingen afgeven;
– Mini onderzoek afnemen naar vervoer en beschikking afgeven;
– Zorgovereenkomsten goedkeuren van de SVB.

Benodigd aantal professionals1

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:

Vereiste Kwalificaties

    1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding Social Work, SPH of MWD;
    1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het domein jeugd als lid van een sociaal wijkteam of een gemeente;
    1. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de jeugdwet, licht dit duidelijk toe in het cv;
    1. In het bezit van een SKJ registratie, vermeld het nummer en de verloopdatum in het cv.
    1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een jeugdteam of sociaal wijkteam bij een middelgrootte gemeente van 30.000 – 80.000 inwoners
    1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afgeven van tijdelijke vervoersverlengingen en pgb-verlengingen. Benoem duidelijk waar dit is opgedaan
    1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Toegang binnen het domein Jeugd
    1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Zorgned benoem waar dit is opgedaan
    1. Aantoonbare werkervaring als consulent met de werkwijze van Signs of Safety, benoem waar dit is opgedaan

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!