Contractmanager ict

  • Detachering
  • Branche Ict informatievoorziening
  • In Zeeland
  • Reageren vóór 25-09-2025 (03:00)

De functie

Organisatie onderdeelHet beste voor Zeeland en de Zeeuwen. Daar zetten we ons elke dag voor in. Zo werken we aan wettelijke taken als natuurbeheer en helpen we samen met anderen maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Denk bijvoorbeeld aan energietransitie, de stikstofproblematiek of klimaatadaptatie (voorbereiden op het veranderende klimaat).

Dat doen we met ruim 700 collega’s met elk hun eigen talent of specialisme. Van kantonniers tot medewerkers informatieveiligheid, van juristen tot beleidsadviseurs. En samen met andere overheden, maatschappelijke organisaties, private partijen en de inwoners van Zeeland.

De Middelburgse Abdij is de thuisbasis van provinciemedewerkers en het Zeeuws provinciebestuur.

OpdrachtAls Contractmanager ICT bij Provincie Zeeland geef je richting aan hoe wij samenwerken met leveranciers. Door de overgang van de PIOFACH-taken van de RUD Zeeland naar onze organisatie, is er een belangrijke rol weggelegd voor jou: jij borgt kwaliteit en continuïteit in de ICT-dienstverlening voor de RUD. Vanuit het CIO Office werk je nauw samen met inkopers, juristen, architecten en leveranciers. Je staat midden in het speelveld van digitale transformatie, waar aanbestedingsregels, duurzaamheid, beveiliging en samenwerking centraal staan.

Je beheert ICT-contracten, bewaakt afspraken en denkt mee over verbeteringen. Geen dag is hetzelfde: de ene keer geef je input op een aanbesteding, de andere keer los je een knelpunt op met een leverancier of stem je af met interne stakeholders.

Wat ga je doen?

Je beheert en optimaliseert ICT-contracten en zorgt ervoor dat de afspraken met leveranciers helder, effectief en toekomstbestendig zijn.

  • Je beheert contracten en licenties, onderhandelt met leveranciers en bewaakt KPI’s.
  • Je bewaakt prestaties van leveranciers en lost eventuele knelpunten tactisch op.
  • Je zorgt voor actuele SLA’s, adviseert bij aanbestedingen en bent contactpersoon voor onze softwarebroker.
  • Je actualiseert ICT-inkoopvoorwaarden in samenwerking met o.a. architecten, CISO en juristen.
  • Je analyseert processen en levert verbetervoorstellen voor het contractmanagement.

Wie ben jij?

Je bent een scherpe en verbindende contractmanager met gevoel voor politieke verhoudingen en het spel tussen techniek, organisatie en wetgeving.

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in Inkoop of Contractmanagement met specialisatie ICT.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als contractmanager, bij voorkeur binnen het ICT-domein.
  • Je kent je weg in aanbestedingsprocessen en werkt gestructureerd en resultaatgericht.
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
  • Je weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden, houdt overzicht en blijft stevig in je schoenen staan.

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit;
  • Onderhandelingsvaardigheid;
  • Analytisch vermogen.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals1.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Vereiste Kwalificaties

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als contractmanager;
  • Aantoonbare werkervaring als contractmanager binnen het ICT-domein. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractmanager.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van inkoop of contractmanagement;
  • Aantoonbare afgeronde NEVI 2 opleiding of een afgeronde vergelijkbare opleiding gespecialiseerd op tactisch inkopen;

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!