Coordinator planning en control (p&c) cyclus

  • Detachering
  • Branche Financieel economisch
  • max. € 85 per uur
  • In Gelderland
  • Reageren vóór 08-10-2025 (03:00)

De functie

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

OpdrachtDe financiele adviseurs van de afdeling Bedrijfsadministraties werken momenteel aan de implementatie van een nieuw financieel systeem. Dit vraagt uiteraad tijd en ruimte van het projectteam en daarom is de gemeente Ede op zoek naar tijdelijke ondersteuning binnen het team Bedrijfsadministraties. Jij houdt je als coordinator Planning en Control (P&C)-cyclus bezig met het soepel laten verlopen van de planning en control cyclus. Je ondersteunt de senior adviseurs in voornamelijk coordinerende taken. Zo krijgt het projectteam tijd en ruimte om de implementatie van het nieuwe systeem soepel te laten verlopen.

Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Je voert regie op de planning en inhoud van de P&C-cyclus.
  • Je zorgt voor tijdige en correcte opleveringen van begrotingen, tussentijdse rapportages, jaarrekeningen en kadernota’s.
  • Je onderhoudt proactief contact met collega’s om de voortgang te bewaken en je biedt ondersteuning waar nodig.
  • Je pakt proactief mogelijke verbeteringen in presentatie en digitalisering van de rapportages op.
  • Je bent het aanspreekpunt voor collega’s en accountants bij de P&C-instrumenten, SPUKS en SISA’s.
  • In rustigere periodes help je mee met andere control taken op de afdeling.

Competenties

  • Analytisch, het vermogen om complexe informatie en gegevens uit de planning- en controlcyclus te doorgronden, verbanden te leggen en hieruit onderbouwde conclusies te trekken voor sturing en verbetering.
  • Adviesvaardigheid, het vermogen om proactief en assertief adviezen te formuleren en over te brengen, zodat je vanuit deskundigheid en overtuigingskracht verbeteringen kunt aandragen en realiseren.
  • Resultaatgericht, het vermogen om doelen effectief en efficiënt te realiseren door zelfstandig te werken waar nodig en tegelijkertijd constructief samen te werken om gezamenlijke resultaten te behalen.

Benodigd aantal professionals1

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal Richtprijs is € 85,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Vereiste Kwalificaties

  • Aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)
  • Aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met de applicaties Lias en Coda
  • Aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo Bachelor niveau;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde diploma op minimaal Hbo Bachelor niveau, bij voorkeur in de richting van Bedrijfseconomie, Finance and Control, Accountancy of vergelijkbaar
  • Aangeboden kandidaat beschikt over minimaal drie jaar werkervaring als financieel adviseur of vergelijkbaar in de afgelopen vijf jaar binnen een gemeente of lokale overheidsinstelling.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over minimaal drie jaar werkervaring als financieel adviseur of vergelijkbaar in de afgelopen vijf jaar binnen een gemeente of lokale overheidsinstelling

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!