- Detachering
- Branche Financieel economisch
- max. € 120 per uur
- In Overijssel
- Reageren vóór
10-09-2025 (03:00)
De functie
OrganisatieGroots denken, gewoon doenDeventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.
Waar je terecht komtIn hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken
Samenwerken, samen doenWerken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.
Team Financien en DOWR Inkoop
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, bestaande uit business control, financial control en beheer, P&C consolidatie en financieel beleid, treasury en inkoopadviseurs. We zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de produkten uit de planning- en controlcyclus en advisering hierin, het financieel beleid van gemeente Deventer en de gezamenlijke inkoopadvisering voor de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.
Wat ons typeert? Nauwe samenwerking binnen én buiten het financiële domein, vanuit breed belang mede vormgeven financieel gezonde organisatie en het bouwen aan een toekomstbestendige inkoopfunctie. Er wordt samengewerkt vanuit een professionele houding. Op dit moment staan we aan de start van een nieuwe fase: het integreren van inkoop en financiën in één team, een goede afbakening met concerncontrol, met veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking.
Wat je gaat doen
Je werkt nauw samen met collega financial controllers, business controllers en de verantwoordelijke managers in de business aan een adequate ondersteuning en advisering voor het Sociaal Domein (programma’s Meedoen, Jeugd&Onderwijs en Schuldhulpverlening)
- Je stelt begrotingswijzigingen op en bewaakt de financien
- Je analyseert, ondersteunt en adviseert jouw budgethouders binnen de reguliere P&C cyclus met focus op jaarrekening, begroting en tussentijdsrapportage
- Je acteert pro actief, bent zichtbaar en kritisch
- Je zorgt voor efficiency in werkwijze, planning, proces en vastlegging en komt met verbetervoorstellen.
Tariefsindicatie: uurtarief tussen €105,- en €120, – exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 8 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 9 september 2025 gepubliceerd op onze website. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Vereiste Kwalificaties
- Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: , telefoon en toebehoren. een laptop wordt wel aangeboden vanuit de organisatie;
- Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat;
- Aantoonbare werkervaring met BBV;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller en business controller Sociaal Domein binnen een (semi-)overheidsorganisatie;
- Aantoonbare werkervaring met applicaties Lias en SAP;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring financial controller en business controller Sociaal domein binnen een gemeente;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller of business controller;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 04-09-2025 tot 10-09-2025 03:00)