Financieel administratief medewerker

  • Detachering
  • Branche Financieel
  • max. € 65 per uur
  • In Friesland
  • Reageren vóór 06-11-2025 (18:59)

De functie

Opdrachtomschrijving

Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal Ondersteunend tijdelijk op zoek naar een ervaren Financieel administratief medewerker. Het team bestaat uit circa 45 collega’s en ondersteunt de dienstverlenende teams en Carins met de financiële administratie, cliëntenadministratie, sociaal juridische dienstverlening en doorontwikkeling van de bedrijfsvoering. Jouw inzet draagt direct bij aan een betrouwbare uitvoering van de financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo en SMI Kinderopvang).

Verantwoordelijkheden

Controleren, verwerken en archiveren van facturen en betaalruns binnen de Jeugdwet, Wmo, SMI Kinderopvang en Participatiewet.
Beheren van debiteuren en onderhouden van contacten met zorgaanbieders.
Uitvoeren van journaalposten, specificeren van tussenrekeningen en doorbelasten van zorgkosten aan derden.
Aanleveren en controleren van betaalruns richting team Financiën.
Verwerken van productieverantwoordingen en creditrapportages (Cognos) en zorgen voor correcte communicatie met betrokken partijen.
Samenwerken met Carins en cliëntenadministratie bij vragen over indicaties en betalingen.

De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Vereiste Kwalificaties

  • De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina’s A4 toe.
  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
  • Beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en denkniveau op dat niveau.
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring met financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo of vergelijkbaar).
  • Ervaring met Suite, Key2Financiën, Cognos en Excel.
  • Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en verwerking van complexe betaalstromen.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!