- Detachering
- Branche Financieel economisch
- In Overijssel
- Reageren vóór
28-10-2025 (04:00)
De functie
OrganisatieOlst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging.
OpdrachtHeb jij een scherp financieel inzicht en wil je bijdragen aan een solide en toekomstbestendige financiële huishouding van onze gemeente? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als financieel adviseur versterk je tijdelijk ons team Bedrijfsvoering en Communicatie. Jij bent een stevige sparringpartner voor collega’s en management en zorgt ervoor dat financiële processen en producten betrouwbaar, tijdig en accuraat worden uitgevoerd.
De werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Coördinatie van de Jaarrekening 2025 en afronding van de Interim Controle;
- Treasurer (exclusief kassiersfunctie);
- Fungeren als contactpersoon Belastingen, zowel intern als extern;
- Geven van fiscaal advies over BTW/BCF en vennootschapsbelasting, in samenwerking met onze externe fiscale partner.
Competenties
- Sterk analytisch vermogen en financieel inzicht;
- Communicatief vaardig en in staat om helder te adviseren richting collega’s en management;
- Proactief, zorgvuldig en resultaatgericht;
- Ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 10 – honorarium max 110 per uur. Is dit passend in vergelijking met andere (kleine) gemeenten?.
Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenIs hybride werken mogelijk: JaDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Vereiste Kwalificaties
-
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een financiele richting;
-
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur bij een gemeente;
-
- Aantoonbare werkervaring met fiscale advisering (VPB, BTW/BCF) of met planning & control-producten zoals jaarrekeningen.
-
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in een financiele richting;
-
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar;
-
- Aantoonbare ervaring met coördinatie van planning & control-producten, zoals jaarrekeningen;
-
- Aantoonbare ervaring met fiscaal advies voor gemeenten (VPB/grondexploitaties en BTW/BCF).
-
- Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!