Ict contractmanager

  • Detachering
  • Branche Ict informatievoorziening
  • max. € 90 per uur
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 28-10-2025 (04:00)

De functie

De gemeente Eindhoven is op zoek naar een ICT Contractmanager.

Context
De gemeente Eindhoven professionaliseert haar contractmanagement, met nadruk op de ICT-contractenportefeuille. Er lopen diverse contracten (o.a. softwarelicenties, hosting, datadiensten, beheer en onderhoud) die structurele aandacht vragen op het gebied van prestaties, compliance, SLA’s en leveranciersrelaties. Voor tijdelijke versterking zoeken wij een contractmanager ICT.

Opdrachtomschrijving
De contractmanager ICT:
• Beheert en monitort ICT-contracten binnen de gemeentelijke organisatie;
• Zorgt voor een optimale samenwerking met leveranciers, bewaakt de gemaakte afspraken (SLA/KPI) en initieert verbetermaatregelen;
• Bereidt evaluaties, verlengingen en wijzigingen voor en zorgt voor tijdige besluitvorming;
• Adviseert interne opdrachtgevers over naleving, risico’s, prestaties en optimalisaties;
• Werkt nauw samen met de inkoopadviseurs, aanbestedingsjurist, functioneel beheerders en budgethouders;
• Draagt bij aan verdere professionalisering van contractmanagement binnen de gemeente (CATS CM-methodiek).

Persoonlijke eigenschappen
Je bent resultaatgericht, verbindend en stevig in de rol. Je weet wanneer te escaleren, wanneer te verbinden en hoe je leveranciers en interne stakeholders in beweging krijgt. Je combineert juridische en operationele scherpte met een pragmatische aanpak.

Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 10- midden van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;

Vereiste Kwalificaties

  • Aantoonbare ervaring met ICT-contracten en leveranciers (SaaS, infrastructuur, softwareontwikkeling, etc.).
  • Bekendheid met SLA’s, KPI-systematieken, DAP’s en wijzigingsbeheer.
  • Ervaring met CATS CM.
  • Goed begrip van gemeentelijke besluitvormingsprocessen en bestuurlijke verhoudingen.
  • HBO-niveau, bij voorkeur richting bedrijfskunde, rechten of ICT-management.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • De kandidaat is resultaatgericht, verbindend en stevig in de rol.
  • De kandidaat kan te weten wanneer te escaleren, wanneer te verbinden en hoe hij/zij leveranciers en interne stakeholders in beweging krijgt.
  • De kandidaat combineert juridische en operationele scherpte met een pragmatische aanpak.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!