Ict inkoopadviseur-junior/medior

  • Detachering
  • Branche Ict informatievoorziening
  • max. € 85 per uur
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 28-10-2025 (04:00)

De functie

De gemeente Eindhoven is op zoek naar een ICT inkoopadviseur.

Context
De afdeling Inkoop- en Contractmanagement van Algemene Dienstverlening van de gemeente Eindhoven ondersteunt de organisatie bij het zorgvuldig, rechtmatig en doelmatig inkopen van werken, leveringen en diensten. Binnen het team is tijdelijk extra capaciteit nodig op het gebied van ICT-inkoop, vanwege meerdere op handen zijnde ICT aanbestedingen en complexe verlengingsdossiers.

Opdrachtomschrijving
De inkoopadviseur ICT:
• Adviseert en begeleidt ICT-inkooptrajecten van voorbereiding tot en met gunning, binnen het kader van de Aanbestedingswet 2012 en interne richtlijnen;
• Werkt nauw samen met de juridisch adviseur, de contractmanagers en beleidsadviseurs om de juiste inkoopstrategie te bepalen;
• Stelt aanbestedingsdocumenten op (inkoopplan, beschrijvend document, gunningscriteria, etc.) en toetst ontvangen offertes op zowel juridische als kwalitatieve aspecten;
• Draagt zorg voor de borging van rechtmatigheid, proportionaliteit en transparantie binnen ICT-inkoop;
• Kan marktconsultaties uitvoeren;
• Heeft ervaring met het adviseren op basis van data en datasets en het toepassen van de data op de aanbestedingsstrategie;
• Heeft ervaring met het uitvoeren van dataconsultaties;
• Draagt actief bij aan kennisdeling binnen het team en verbetering van interne processen.

Persoonlijke eigenschappen
Je bent analytisch, zorgvuldig en communicatief sterk. Je schakelt gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, weet draagvlak te creëren bij verschillende stakeholders en houdt overzicht in complexe trajecten.

Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 10- Begin van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;

Vereiste Kwalificaties

  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden.
  • Aantoonbare ervaring met ICT-aanbestedingen
  • Ervaring met het adviseren op basis van data en datasets en het toepassen van de data op de aanbestedingsstrategie
  • Ervaring met het uitvoeren van dataconsultaties
  • Kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese richtlijnen 2014/24/EU
  • Ervaring met het opstellen van inkoopplannen, aanbestedingsdocumenten en BPKV-criteria
  • Sterke communicatieve vaardigheden en bestuurlijke sensitiviteit
  • NEVI, Conducto of gelijkwaardige certificering is een pré

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!