- Freelance
- Branche Inkoop
- max. € 110 per uur
- In Noord-Holland
- Reageren vóór
06-11-2025 (07:00)
De functie
OrganisatieBussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
OpdrachtDe gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het team bestaat uit 4 inkoopadviseurs die projectleiders ondersteunen en adviseren bij diverse inkooptrajecten (van meervoudig tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Bij inkooptrajecten zoekt ze samenwerking met gemeenten uit de regio, waarbij de gemeente ook namens deze gemeente(n) aanbesteedt.
Door verlof, door een late inkoopmelding (en dus te weinig beschikbare capaciteit in het team) of door het ontbreken van specifieke expertise is soms een externe inkoopadviseur nodig.nl/opdracht/?aanvraagnr=12905&resultatenlijst=J7C5B)). De gemeente heeft de behoefte om de pools ICT en Overig* aan te vullen met 1 inkoopadviseur die expertise heeft op beide aspecten.
*Onder Overig vallen alle aanbestedingen die geen Werken of ICT of sociaaldomein aanbestedingen zijn. Sociaal Domein inkoop wordt regionaal ingekocht en valt buiten de scope met uitzondering van ICT applicaties gericht op het sociaal domein. Dit zijn dan Leveringen of Diensten. “Overig” is niet beperkt tot bedrijfsvoering. Onderzoek of advisering meteen resultaatsverplichting kan ook gewenst zijn voor andere afdelingen van de gemeente.
Elke inkoopadviseur:
- Adviseert zelfstandig en volgt daarbij de missie en visie van Gooise Meren, o.a.
- als een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030)
- als een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers,
maatschappelijke instellingen en ondernemers
- Werkt goed samen met de projectleider, materiedeskundigen, de beoogd contractmanager en financieel adviseurs
- Werkt conform het inkoopproces van Gooise Meren en gebruikt de sjablonen en checklist van Gooise Meren
- Vervult een aanjaagrol om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden
- Communiceert met de markt via TenderNed en rondt het dossier af in het zaaksysteem
- Evalueert na afloop van elke Europese aanbesteding
Buiten de scope van de deelopdrachten is het zijn van een aanspreekpunt voor inkoopvragen vanuit de organisatie en deelnemen aan teamoverleggen.
Competenties
- Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
- Affiniteit met innovatie en circulair inkopen
- Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten
- Sterk in plannen / organiseren
- Professioneel en representatief
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals1.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Vereiste Kwalificaties
-
- Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen op het gebied van ICT en Overige;
-
- Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen;
-
- Aantoonbare werkervaring op het houden van marktconsultaties;
-
- Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
-
- Gunningscriteria duidelijk omschreven in tabelvorm toegevoegd als bijlage in het cv.
-
- Aantoonbare werkervaring met circulair inkopen in de afgelopen 5 jaar; Twee of meer uitgevoerde circulaire inkooptrajecten (30 pt) Eén uitgevoerd circulaire inkooptraject (20 pt) Geen ervaring (0 pt)
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
