- Detachering
- Branche Overheid
- max. € 110 per uur
- In Friesland
- Reageren vóór
03-09-2025 (17:59)
De functie
Ben jij een ervaren inkoopadviseur die graag impact wil maken op de inkoopprocessen van een ambitieuze gemeente? Wij zoeken meerdere inkoopadviseurs voor in totaal 48 uur per week. En wil je jouw expertise inzetten voor (Europese) aanbestedingen? Dan ligt er een uitdagende opdracht voor je klaar.
De gemeente Heerenveen zoekt ervaren inkoopprofessionals die (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert.
Verantwoordelijkheden
- Begeleidt op alle gemeentelijk terreinen (Europese) aanbestedingsprocedures en inkoopacties conform het gemeentelijke inkoopbeleid en wet- en regelgeving, inclusief duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie. Je doet dit vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussenin;
- Handelt de aanbestedingen en inkoopacties volledig digitaal af in TenderNed;
- Geeft gevraagd en ongevraagd (algemeen) inkoopadvies;
- Ondersteunt bij de spendanalyse en voorcontrole voor de rechtmatigheidstoets;
- Stelt aanbestedingsstukken op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
- Zorgt er voor dat er doelmatig en rechtmatig wordt aanbesteed;
- Bewaakt de voortgang van het aanbestedingsproces.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
Vereiste Kwalificaties
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente en aantoonbare ervaring met het begeleiden van inkoop- en (europese) aanbestedingstrajecten binnen een gemeentelijke (of vergelijkbare) context.
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese aanbestedingsregels. Dit blijkt uit de cv.
- De kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau aangevuld met vakgerichte cursussen/opleidingen.
- De kandidaat is in het bezit van Nevi 1.
- De kandidaat heeft kennis van en ervaring met Tenderned inclusief de volledige digitale afhandeling van aanbestedingen via Tenderned.
- De kandidaat heeft kennis en ervaring met spendanalyses.
- De kandidaat heeft ervaring met duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie.
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 27-08-2025 tot 03-09-2025 17:59)