- Detachering
- Branche Ruimtelijke ontwikkeling
- max. € 140 per uur
- In Zuid-Holland
- Reageren vóór
03-11-2025 (06:00)
De functie
Opdrachtomschrijving
WAT GA JE DOEN ALS INTERIM TEAMCOÖRDINATOR GRONDBEDRIJF Het team Grondbeleid is in de gemeente Leiden een cruciale schakel in het realiseren van de diverse en uiteenlopende ruimtelijke ambities en ontwikkelingen in de stad. Als Interim Teamcoördinator Grondbedrijf werk je samen met je team van planeconomen, juristen, (financieel) strategische adviseurs en beleidsmedewerkers erfpacht aan de binnenstedelijke groei van de stad Leiden. Met gevraagd en ongevraagd advies creëert het team duidelijkheid over de financieel-juridische haalbaarheid van ruimtelijke plannen/ontwikkelingen in de stad.
Het Grondbedrijf is in de basis een volwassen team met een stevige basis van kennis, competenties en vaardigheden. Uitdaging zit in het (nog) steviger positioneren van het Grondbedrijf, zowel binnen de gemeentelijke organisatie als naar buiten, en het verder ontwikkelen van de integrale samenwerking en van het strategisch vermogen van het team. Ook de functie van Teamcoördinator zelf vraagt om een (meer) heldere positionering binnen de gemeentelijke organisatie (rol, taken en verantwoordelijkheden). De Interim Teamcoördinator krijgt de opdracht om:
• De dagelijkse aansturing van het team Grondbedrijf te verzorgen. Dat betekent dat je aan de slag gaat met teamontwikkeling en collega’s inspireert en uitdaagt zich verder te ontplooien en het strategisch vermogen van het team te versterken.
• De positionering van Grondbedrijf samen met het team op de juiste manier te positioneren, de integrale samenwerking daarmee te stimuleren en te komen tot een toekomstvisie voor het Grondbedrijf, zowel binnen als buiten de organisatie en daarvoor met een ontwikkelplan te komen hoe dat kan worden geborgd. Onderdeel daarvan is ook met een voorstel te komen voor een (herziene) functiebeschrijving van de Teamcoördinator Grondbedrijf (inclusief taken, verantwoordelijkheden en mandaat).
Met de Teamcoördinator van het Vastgoedbedrijf en het Afdelingshoofd stuur je gezamenlijk de afdeling Grond- en Vastgoedbedrijf (GVB) aan en vormen jullie het MT. Dat betekent ook dat je instapt op taken van het Vastgoedbedrijf als de situatie daarom vraagt. “Helder handelen met kennis van zaken” is een leidend principe. We geven met positiviteit en enthousiasme ruimte aan onze medewerkers en pakken positie als dit nodig is.
WAAROM KIEZEN VOOR DEZE OPDRACHT
Door de groei van Leiden staan wij de komende jaren voor een stevige opgave met tal van gebiedsontwikkelingen. De Lammenschansdriehoek is een mooi voorbeeld van ons werk in uitvoering. Het Stationsgebied, Westerpoort, Energiepark, Werninkterrein; de komende jaren hebben we met onze omgevingsvisie werk aan de winkel! En jij speelt als Interim Teamcoördinator Grondbedrijf daarin een belangrijke rol.
Elke gebiedsontwikkeling is uniek, maar toch proberen we eenduidig te werken. En transparant door expliciete keuzes te maken met de juiste afwegingen. Daarin wachten we niet af. We nemen zelf het initiatief en jij pakt daarin een coachende en leidende rol. Bij complexe project- en gebiedsontwikkelingen ben je een sparringspartner voor de collega’s. Daarbij is het grondbeleid ook in ontwikkeling. Steeds vaker wordt een actieve(re) rol gevraagd van gemeenten. Bij de innovatie van het vak grondbeleid ben jij de aanjager.
ONZE AFDELING
Grond- enVastgoedbedrijf (GVB) bestaat uit in totaal circa 45 vaste medewerkers, verdeeld over het team Grondbedrijf en het team Vastgoedbedrijf. Je komt te werken op een dynamische afdeling die volop in ontwikkeling is. De afdeling is onderdeel van het cluster Stedelijke Ontwikkeling waar ook de afdelingen Ruimtelijke Ontwikkling, Duurzame Leefomgeving, Mobiliteit en Vestigingsklimaat onderdeel van uitmaken. GVB signaleert maatschappelijke en economische ontwikkelingen, is verantwoordelijk voor de strategische kaders voor het grond- en vastgoedbeleid en vervult de eigenaarsrol voor het maatschappelijk en gemeentelijk vastgoed. Als afdeling zijn we verantwoordelijk voor de borging van de financieel-economische belangen van de gemeente. Wij adviseren bij vastgoedontwikkelingen en ruimtelijke investeringsprojecten in de stad, waarbij kennis en expertise op het gebied van juridische, financiële, vastgoed- en marktaspecten wordt ingebracht.
Vereiste Kwalificaties
-
Eis 1 Kandidaat is geen ZZP’er.
-
Eis 2 Afgeronde HBO of WO opleiding passende bij de opdracht
-
Eis 3 Minimaal 7 jaar ervaring bij een grondbedrijf en/of gebiedsontwikkelingen
-
Eis 4 De kandidaat beschikt over aantoonbare leidinggevende ervaring, in hiërarchische of functionele zin, opgedaan in een vergelijkbare functie of projectomgeving.
-
Subgunningscriterium 1: CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten) Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Gemeente-ervaring is een pre, politiek bestuurlijke sensitiviteit is noodzakelijk. Financiële en juridische kennis en praktijkervaring met meerdere vormen van gebiedsontwikkeling
Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
-
Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten) De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
Visie op de ontwikkeling van grondbedrijven Visie op grondbeleid Coachend leiderschap Strategisch vermogen
-
Prijs
Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen
Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!