- Detachering
- Branche Juridisch
- In Gelderland
- Reageren vóór
27-10-2025 (04:00)
De functie
OrganisatieGraag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
- Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
- Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
- Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
- Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
- Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Opdracht
Voor het team Inkoop & Juridische Zaken zoeken wij een energieke collega. Een jurist met ruime kennis van en ervaring met het Bestuursrecht. Een zelfstandige professional. Maar wel één die het fijn vindt om samen met collega’s resultaten te behalen voor ons bestuur en onze inwoners.
Als juridisch beleidsmedewerker draag je in belangrijke mate bij aan de kwaliteit van dienstverlening en besluiten. Geen werkdag is hetzelfde. Je bent een gesprekspartner voor medewerkers, management en burgemeester en wethouders. Je geeft gevraagd en ongevraagd juridisch advies. Bureauwerkzaamheden wissel je af met deelname aan overleg. Incidenteel vertegenwoordig je de gemeente in gerechtelijke procedures.
Deze taken pak je ook op:
– je biedt ondersteuning aan de commissie bezwaarschriften, in brede zin. – je adviseert collega’s van andere teams in bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke kwesties.
– Je bent contactpersoon voor de Wet open overheid.
– Je draagt bij aan de juridische kwaliteit van besluiten, adviezen en overeenkomsten.
Je hebt een dienstverlenende instelling naar collega’s en bestuur maar ook naar onze inwoners en organisaties.
CompetentiesAnalytisch denkvermogen
Zelfstandig en pro actief
Resultaatgericht
Dienstverlenende instelling
Goed kunnen plannen en organiseren
Stressbestendig
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
Digitaal vaardig en ervaring met het werken in Microsoft 365.
Benodigd aantal professionals1 (duo mag).
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Bij voorkeur op maandag, woensdag en vrijdag. Andere dagen bespreekbaar.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Vereiste Kwalificaties
-
- Aantoonbare kennis van de Wet open overheid.
-
- Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
-
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het Bestuursrecht bij een overheidsorganisatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
-
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar (Benoem dit duidelijk in het cv).
-
- Aantoonbare kennis van en ervaring met Gemeentewet en Algemene wet bestuursrecht;
-
- Aantoonbare kennis van en ervaring met het Verbintenissenrecht;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!