Klantmanager werk en participatie

  • Detachering
  • Branche Participatie en werk
  • max. € 75 per uur
  • In Noord-Holland
  • Reageren vóór 29-09-2025 (03:00)

De functie

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

OpdrachtAls klantmanager werk en participatie ondersteun je inwoners bij het vinden van werk. Als dat niet meteen kan, kijk je samen met de inwoner naar andere manieren om actief te zijn in de Hilversumse samenleving.
Binnen het team werken we oplossingsgericht en schroom je niet om buiten de kaders te denken.
Als klantmanager werk en participatie ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kan je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig.
Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress.
Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven.
Tot slot kun je goed samenwerken in een team, maar kan je ook zelfstandig aan de slag.

Wat ga je concreet doen?

  • Je doet intakes en stelt vast of kandidaat geschikt is voor een re-integratietraject of een traject voor sociale activering;
  • Je begeleidt en motiveert kandidaten in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding of sociale activering;
  • Je inventariseert, analyseert, en stelt een op maat gesneden trajectplan op ter begeleiding van de kandidaat;
  • Je initieert, faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten die voortkomen uit het trajectplan en stelt indien nodig het traject bij;
  • Je biedt nazorg aan kandidaat die is uitgestroomd naar een baan of studie om uitval te voorkomen.
  • Je legt de resultaten van de inspanningen in Suite4WIZ (GWS) vast, bewaakt de kwaliteit van het aanbod van de reïntegratiebedrijven en/of onderwijsinstellingen en rapporteert hierover aan de teammanager. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Benodigd aantal professionals1

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenIs hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

PlanningDe gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 3 oktober 2025, vanaf 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 2 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie– De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
– ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vereiste Kwalificaties

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager werk en participatie;
  • Aantoonbare werkervaring met GWS Suite;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager Werk & Participatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een plan van aanpak (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met werkzoekenden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!