Medewerker burgerlijke stand-brp

  • Detachering
  • Branche Burgerzaken en receptiebalies
  • max. € 85 per uur
  • In Gelderland
  • Reageren vóór 31-10-2025 (16:00)

De functie

Over ApeldoornMet bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitieDe samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuurDe vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

OpdrachtJij komt te werken in een team met 55 collega’s. Wat jouw nieuwe team kenmerkt? Dat is natuurlijk de hoge sociale betrokkenheid en de wil om elke uitdaging aan te gaan. Bij de gemeente Apeldoorn werk je niet alleen aan een optimale dienstverlening voor inwoners en ondernemers, maar ook aan jezelf. Want met volop kansen voor ontwikkeling, zijn we een ambitieuze organisatie. Een dichte deur kom je bij ons niet gauw tegen, betrouwbare en innovatieve collega’s wel! Ben jij die betrouwbare, secure collega en stel jij een inwoner echt op zijn/haar gemak en adem je dienstverlening, dan ben je bij ons aan het juiste adres! 

Als medewerker Burgerlijke Stand/BRP voer je de volgende taken uit:

  • aanvragen op het terrein van BRP
  • nationaliteitswetgeving, internationaal privaatrecht, naturalisatie en verwerking mutaties in het systeem;
  • 1e inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland
  • beoordelen en verwerken buitenlandse brondocumenten
  • aangiften burgerlijke stand aan de balie
  • indelen van huwelijken en partnerschapsregistraties
  • alle administratieve werkzaamheden rondom huwelijken en partnerschapsregistraties

Competenties– Secuur en betrouwbaar;
– Communicatief vaardig;
– Representatief;
– Dienstverlenend.

Benodigd aantal professionals1.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.

Vereiste Kwalificaties

    1. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
    1. De kandidaat heeft minimaal twee jaar recente werkervaring in het uitvoeren van alle beschreven taken en producten binnen de afdeling Burgerzaken bij een 100.000+ gemeente. In de afgelopen vier jaar, teruggerekend vanaf de datum van publicatie.
    1. De kandidaat is alle werkdagen in de week beschikbaar van 8.15 uur tot 17.00 uur en op donderdagavond tot 19.30 uur.
    1. De kandidaat of kandidaten die door inschrijver wordt/ worden aangeboden in de inschrijving zijn gedurende deze uitvraag en op het moment dat de offerte door de gemeente Apeldoorn wordt geaccepteerd beschikbaar voor de onderhavige opdracht.
    1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van beschreven balieproducten binnen Burgerzaken (maximaal 75 punten). De kandidaat heeft meer van 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (75 pt) De kandidaat heeft 3 tot 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (45 pt) De kandidaat heeft 2 tot 3 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken (15 pt)
    1. De kandidaat heeft ervaring met het werken in het systeem iBurgerzaken (maximaal 25 punten). Ervaring met iBurgerzaken (25 pt) Ervaring met een vergelijkbaar systeem als iBurgerzaken (15 pt) Geen ervaring (0 pt)

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!