Medewerker uitkeringsadministratie

  • Detachering
  • Branche Overheid
  • max. € 75 per uur
  • In Noord-Holland
  • Reageren vóór 10-10-2025 (16:00)

De functie

OrganisatieBussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht

  • De gemeente kent een grote diversiteit aan financiële regelingen, zoals bijvoorbeeld een uitkering, minimaregeling, bijzondere bijstand, leefgeld vluchtelingen Oekraïne en declaraties/ inburgering. Jij zorgt dat de inwoners die hier een beroep op kunnen doen op tijd hun geld krijgen. Je verwerkt o.a. besluiten tot uitbetaling, wijzigingen, opschorting en beëindiging van deze financiële regelingen
  • Je staat klanten en collega’s te woord bij vragen over de diverse regelingen
  • Je toetst regelmatig de inkomsten van klanten. Waar nodig verreken je deze inkomsten met de uitkering en/of stelt vorderingen op
  • Je handelt verzoeken tot beslaglegging op de uitkering af. Ook handel je overige wijzigingsverzoeken tot beslag af
  • Je draait betaalruns, maakt betaallijsten aan en ondersteunt bij een goede aansluiting van ons financiële systeem
  • Je verwerkt en handelt signalen van het Inlichtingenbureau af
  • Je ondersteunt bij de voorbereidingen voor het jaarwerk. Jij maakt alle cijfers kloppend voor de jaarafsluiting

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

CompetentiesJe bent nauwkeurig, cijfermatig sterk, digitaal vaardig, gericht op samenwerking en durft beslissingen te nemen. Je bent een gezellige, flexibele collega die van aanpakken weet.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming

Vereiste Kwalificaties

  • Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van beslagen;
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van de Oekraine-regeling
  • Aantoonbare kennis van de participatiewet, aantoonbaar middels een afgeronde opleiding en/of cursus;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite voor sociaal domein (Suite 4 SD) benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 36 uur per week tot naar verwachting Februari 2026 (mogelijk langer) en voor minimaal 50% fysiek aanwezig na de inwerk periode op het gemeentehuis.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de ondersteunende werkzaamheden bij het jaarwerk (benoem dit duidelijk in het cv) ;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbar werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een uitkeringsadministratie gericht op de uitvoerende taak met de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv):
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het verwerken van loonstroken en (her)berekeen van uitkeringen:
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een uitkeringsadminisatie gericht op de uitvoerende taak met de participatiewet
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnee een gemeentelijke uitkeringsadministratie ;

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!