- Freelance
- Branche Vastgoedbeheer
- max. € 130 per uur
- In Noord-Holland
- Reageren vóór
06-11-2025 (04:00)
De functie
De huidige opdrachtnemer wordt verzocht om mee te doen met deze uitvraag.
De opdrachtnemer levert een integraal beleidsdocument op voor gemeentelijk vastgoed, waarin kaders worden geformuleerd voor verkoop- en verhuurbeleid (kostprijsdekkende huur), optimalisatie van asset- en informatiemanagement en een meerjarenperspectief voor de vastgoedportefeuille.
Resultaatgebieden:
- Ontwikkelen van strategisch vastgoedbeleid met concrete voorstellen voor besluitvorming.
- Opleveren van een implementatieplan voor het verhuur- en verkoopbeleid.
- Opstellen van meetbare prestatie-indicatoren en rapportages voor vastgoedbeheer.
- Analyseren van de vastgoedportefeuille en formuleren van aanbevelingen voor optimalisatie.
- Voorstellen doen voor financiële kaders bij nieuw te realiseren vastgoedobjecten.
Randvoorwaarden:
- Afstemming vindt plaats op vooraf geplande momenten, gericht op inhoudelijke voortgang.
- De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het eindresultaat en handelt vanuit de zijn vakkennis en adviseert de opdrachtgever daarover.
- Er is geen sprake van directe aansturing of rapportageverplichting aan interne leidinggevenden.
- De werkzaamheden worden verricht op basis van een vooraf overeengekomen resultaat en planning.
Op te leveren producten:
- Strategisch beleidsdocument gemeentelijk vastgoed.
- Implementatieplan verhuur- en verkoopbeleid.
- Rapportage met prestatie-indicatoren en analyse vastgoedportefeuille.
In deze uitvraag zijn verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule.
Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie,geen recht.
Kandidaatomschrijving
Profiel
- Afgeronde vakgerichte HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Makelaardij.
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie op maatschappelijk (gemeentelijke) vastgoed.
- Ruime ervaring met juridische vraagstukken op het gebied van vastgoed.
- Je beschikt over een voor deze functie relevant netwerk.
- Aantoonbare ervaring met het effectief en resultaatgericht kunnen werken met complexe processen. Dit betekent concreet het kunnen omgaan met de verschillende en uiteenlopende belangen en daarbij sensitief zijn voor lokale en regionale belangen met betrekking tot (gemeentelijk) vastgoed. Je onderkent daarbij de maatschappelijke relevantie van een gemeentelijke vastgoedportefeuille.
Competenties
- Analytisch.
- Creatief.
- Ondernemend.
- Communicatief zeer vaardig.
- Bestuurlijke sensitiviteit.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
ReferentieHet checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOGIedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 19 november tussen 13:00 uur en 17:00 uur De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn. De gesprekken vindt op het gemeentehuis Amstelveen plaats.
Toelichting op rooster
De gemiddelde inzet per week is gemaximeerd zoals in de uitvraag in opgenomen en meeruren is niet onderhandelbaar.
Vereiste Kwalificaties
- Werkervaring Op cv aantoonbaar ruime werkervaring met portefeuillemanagement op gemeentelijke vastgoed, opgedaan in de afgelopen 7 jaar.
- Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde vakgerichte HBO opleiding, in de richting bedrijfskunde Accounting & Control.
- Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een 4 jarige afgeronde HBO opleiding bedrijfskunde
- Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met portefeuillemanagement op maatschappelijk vastgoed, opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Referentie vereist
-
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.De kandidaat dient in (maximaal) een A4 gemotiveerd aan te geven wat zijn of haar drijfveren zijn en hoe hij/zij invulling denkt te geven aan de opdracht als portefeuillemanager Vastgoed (- Fort Kudelstaart) bij de gemeente Amstelveen.De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn. -
Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met juridische vraagstukken op het gebied van vastgoed, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
-
Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring binnen projecten (benoemen) met complexe processen, waarbij verschillende en tegengestelde belangen behartigd moeten worden, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
