Proces specialist hrm

Bumper
  • Detachering
  • Branche Personeel en organisatie
  • max. € 85 per uur
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 03-11-2025 (05:00)

De functie

Voor HRM is de TU/e op zoek naar een tijdelijke Proces specialist HRM.

De TU/e en HRM
• De TU/e is een internationaal vooraanstaande universiteit die ingenieurs van de toekomst opleidt en
de grenzen van wetenschap en technologie verlegt voor een betere wereld. Op de levendige en
inspirerende campus werkt en studeert een internationale community van bijna 5400 medewerkers
en 13.000 studenten.
• De dienst Human Resources Management (HRM) heeft ruim 120 collega’s en bestaat uit drie
afdelingen: HR Business, HR Operations en HR Development. De teams van HR Business richten zich
op de ondersteuning van people management in de faculteiten en diensten specifiek door HR-
advisering en recruitment. De teams van HR Development richten zich op beleidsvorming, HR-
analytics, ondersteuning van staff development en projectmanagement. Binnen de afdeling HR
Operations zijn naast het HR Services team de volgende vier andere teams werkzaam: Payroll
Administration, Staff Immigration (werkzaamheden m.b.t. immigratieprocedures),  Compliance,
Compensation and Benefits, en Occupational Health, Safety, Environment & Radiation Protection.

Achtergrond
SQUAD (Support QUAlity Drive) is een TU/e breed programma gericht op de kwaliteit van de interne
dienstverlening. Alle ondersteunende diensten doorlopen het programma en stappen op verschillende
momenten in. HRM is in april 2022 gestart samen met de dienst Finance & Control. De planfase is afgerond in
medio 2024 en de implementatie is hierna gestart. De implementatie omvat een meerjarig
veranderprogramma en daarin is een belangrijke rol weggelegd voor ‘de basis op orde’. De basis op orde,
betekent binnen HRM de organisatie van en samenhang tussen processen, systemen, data en management
informatie. Om de basis op orde te brengen, is versterking nodig op het gebied van Business Process
Management (BPM) in brede zin. 

Kerntaken Proces specialist
• Als Proces specialist ben je de verbindende schakel tussen de dienstverlening van HR en de
benodigde processen, systemen en rapportages.
• Je zet de basis neer voor modern proces- en informatiemanagement binnen HRM gericht op
transparante en kwalitatieve dienstverlening.
• Als Proces specialist adviseer en ondersteun je het management en de collega’s van de dienst HRM
bij het inventariseren en prioriteren van verbeteringen en bij het inrichten van procesmanagement.
• Daarnaast ben je betrokken bij allerlei veranderprojecten als expert op het gebied van
procesoptimalisatie en herontwerp van processen.
• Je adviseert over aanpak en methodiek, je faciliteert werksessies en zorgt voor vastlegging van de
uitkomsten, zoals procesbeschrijvingen.
• Daarnaast zorg je voor training on the job van HRM collega’s ter ondersteuning van hoogwaardig
eigenaarschap en beheer van (geoptimaliseerde) processen.
• Je zoekt waar nodig aansluiting bij relevante professionals binnen de TU/e. Collega’s van de diensten
Finance & Control en Library & Information Services zijn daarbij belangrijke partners.

Functieprofiel en kernvaardigheden

  • De medewerker voldoet aan het volgende functieprofiel en vaardigheden:
  • Je beschikt over een HBO of academische opleiding (werk- en denkniveau) en kennis over  relevante theorieën en methodieken, zoals LEAN, BPMN.
  • Je kent en begrijpt de kaders vanuit AO/IB, privacywetgeving en security-vereisten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring, bij voorkeur in een complexe organisatie, met:
    • het verzamelen en prioriteren van businessbehoeften (requirements gathering) en daarbij het uitvoeren van informatie-, impact- en haalbaarheidsanalyses, waarbij je de brug slaat tussen de business en ICT of de interne klant;
    • het vertalen van verzamelde inzichten naar concrete verbetervoorstellen, zoals procesverbeteringen of ICT-aanpassingen en het rapporteren en  adviseren hierover;
    • documenteren, herontwerpen, harmonisering en optimalisatie van processen;
    • het inrichten van procesmanagement;
    • het coördineren van implementaties, het ondersteunen en begeleiden van gebruikers bij het toepassen van nieuwe systemen of processen.
  • Je hebt ervaring én affiniteit met een organisatie in transitie. Je herkent jezelf in de volgende competenties:
    • Je bent proactief, zelf startend en in staat om nieuwe zaken snel eigen te maken;
    • Je hebt overtuigingskracht en bent in staat om collega’s mee te nemen in je verhaal;
    • Je bent organisatiesensitief en houdt rekening met belangen van verschillende stakeholders, maakt gemakkelijk contact en komt afspraken na;
    • Je bent in staat om te schakelen tussen generiek procesmanagement en specifiek procesontwerp en tussen regie en uitvoering;
    • Je hebt analyserend vermogen, creëert overzicht/ inzicht en stuurt op kennisoverdracht.

Inzet

  • Het betreft een uitvraag voor gemiddeld 32 uren per week. Deze inzet is indicatief, aan deze inzet kunnen geen rechten worden ontleend.
  • De beoogde startdatum is medio november 2025 en de beoogde einddatum is medio mei 2026.
  • Er geldt een proefperiode van 1 maand, waarna de overeenkomst ter beoordeling door Opdrachtgever verlengd of beëindigd wordt, waarbij aan de beëindiging geen kosten verbonden zijn.
  • Na deze initiële looptijd is er de mogelijkheid de opdracht onder gelijkblijvende voorwaarden te verlengen, tot een maximale looptijd van 2 jaar.
  • Mochten omstandigheden daartoe aanleiding geven, dan kan de overeenkomst eventueel met wederzijds goedvinden ook na deze 2 jaar nog worden verlengd.
  • Het is Inschrijver niet toegestaan om meerdere kandidaten aan te bieden voor deze inzet.
  • Kandidaten zijn geen student of medewerker bij de TU/e.

Vereiste Kwalificaties

  • Je kent en begrijpt de kaders vanuit AO/IB, privacywetgeving en security-vereisten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring, bij voorkeur in een complexe organisatie, met: 
  • het verzamelen en prioriteren van businessbehoeften (requirements gathering) en daarbij het uitvoeren van informatie-, impact- en haalbaarheidsanalyses, waarbij je de brug slaat tussen de business en ICT of de interne klant;
  • het vertalen van verzamelde inzichten naar concrete verbetervoorstellen, zoals procesverbeteringen of ICT-aanpassingen en het rapporteren en  adviseren hierover;
  • documenteren, herontwerpen, harmonisering en optimalisatie van processen;
  • het inrichten van procesmanagement;
  • het coördineren van implementaties, het ondersteunen en begeleiden van gebruikers bij het toepassen van nieuwe systemen of processen.
  • Je beschikt over een HBO of academische opleiding (werk- en denkniveau) en kennis over  relevante theorieën en methodieken, zoals LEAN, BPMN.
  • Je kent en begrijpt de kaders vanuit AO/IB, privacywetgeving en security-vereisten.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!