- Detachering
- Branche Overheid
- In Gelderland
- Reageren vóór
28-08-2025 (03:00)
De functie
UitvoeringsvoorwaardeMet het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
De gemeente Ede werkt al enkele jaren aan de implementatie van de Wet open overheid (Woo). Een belangrijk onderdeel hiervan is actieve openbaarmaking: het proactief publiceren van overheidsinformatie, zonder dat hier eerst een verzoek voor nodig is. Dit draagt bij aan transparantie, vertrouwen en democratische controle. De Woo schrijft voor dat overheden elf soorten informatie actief beschikbaar stellen, de zogeheten informatiecategorieën. Denk aan bestuursstukken, onderzoeksrapporten, subsidiebesluiten, beleidsregels en Woo-verzoeken. Iedere categorie kent eigen inhoud, bronsystemen en werkprocessen. De eerste categorieën worden inmiddels door de gemeente Ede gepubliceerd. Voor de verdere uitrol is ondersteuning nodig. Per informatiecategorie moet de impact binnen de organisatie worden geanalyseerd en een implementatieplan worden opgesteld en uitgevoerd. Dit vraagt om samenwerking met de betrokken afdelingen en het aanpassen of inrichten van werkprocessen.
Doel van de opdrachtHet ontwikkelen en uitvoeren van implementatieplannen voor de verschillende informatiecategorieën van actieve openbaarmaking, inclusief advisering van betrokken afdelingen en het inrichten van nieuwe werkprocessen.
Werkzaamheden– Opstellen van implementatieplannen per informatiecategorie
– Uitvoeren en ondersteunen van deze implementatieplannen
– Adviseren van afdelingen en projectteam over de actieve openbaarmaking
– Samenwerken met de procesadviseur om nieuwe werkprocessen in te richten
– Monitoren van relevante wet- en regelgeving en vertalen naar praktische toepassing binnen de organisatie
Competenties– Analytisch vermogen;
– Organisatiesensitiviteit;
– Samenwerkingsgerichtheid;
– Resultaatgerichtheid;
– Communicatieve vaardigheid (schriftelijk en mondeling).
Benodigd aantal professionals1.
FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja
Vereiste Kwalificaties
- Aantoonbare kennis van én werkervaring met de Wet open overheid (Woo), specifiek gericht op actieve openbaarmaking (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen én uitvoeren van implementatieplannen binnen een overheidsorganisatie.
- Aantoonbare werkervaring met implementatie van actieve openbaarmaking binnen een overheidsorganisatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare kennis van én werkervaring met de werkdefinities en kaders zoals opgesteld op www.open-overheid.nl (Benoem dit duidelijk in het cv);
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbaar onderdeel van een netwerk of organisatie die kennis en ervaring rond de Woo deelt en beschikbaar stelt (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van organisatieverandering en procesinrichting rond informatiebeheer;
- De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
- Aantoonbare werkervaring met advisering van verschillende afdelingen/teams binnen een gemeentelijke organisatie;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 22-08-2025 tot 28-08-2025 03:00)