Projectleider ambitiedocument circulaire economie

  • Freelance
  • Branche Duurzaamheid en milieu
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 28-08-2025 (02:00)

De functie

Projectleider Ambitiedocument Circulaire Economie

Periode: Begin september tot ongeveer eind november 2025 (tijdelijk project ca. 3 maanden)
Wil jij je ervaring inzetten om Breda een stap dichter bij een circulaire toekomst te brengen? Heb jij de vaardigheden om complexe processen te begeleiden, belangen te verbinden en bestuurlijke documenten op te leveren die richting geven aan beleid? Dan zoeken wij jou! 

Wat ga je doen
De gemeente Breda gaat een Ambitiedocument Circulaire Economie ontwikkelen: een inspirerend en concreet document dat richting geeft aan beleid en uitvoering voor de komende jaren. Jij begeleidt dit proces van start tot oplevering, waarbij je drie processtappen leidt: van verkenning en participatie tot het opleveren van een definitief, publieksvriendelijk document.

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Verkenning opdracht (relevante domein overstijgende beleidskaders en documentatie, door ontwikkelen procesplanning, startgesprekken betrokken (strategisch) beleidsadviseur, verkenning actuele speelveld en belanghebbenden.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van een participatieplan, inclusief interne en externe stakeholdersanalyse.
  • Begeleiden van werksessies, gespreksleiding en verslaglegging.
  • Schrijven van bestuurlijke memo’s, presentaties en het (concept) ambitiedocument Circulaire Economie.
  • Het op te leveren eindresultaat: Het opleveren van een publieksvriendelijke eindversie van het ambitiedocument Circulaire Economie, inclusief strategisch advies voor het vervolgproces.

Wat bieden we jou?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een tijdelijke opdracht voor de duur van ca. 3 maanden (begin sept – eind nov 2025).
  • Inzet: in overleg, passend bij de fasen in het plan van aanpak.

Vereiste Kwalificaties

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met beleidsprocessen binnen (semi-)overheid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring (binnen de afgelopen 10 jaar) met beleidsprocessen binnen (semi-)overheid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft ervaring in stakeholdermanagement en participatietrajecten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 7 jaar ervaring in stakeholdermanagement en participatietrajecten.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Sterke communicatieve vaardigheden: je beweegt makkelijk in diverse netwerken en kan vanuit een faciliterende rol zakelijke gesprekken voeren.
  • Organisatorisch sterk en resultaatgericht.
  • Affiniteit met het thema circulariteit.
  • Uitstekende schrijfvaardigheid voor bestuurlijke documenten.
  • Vermogen om complexe materie helder en inspirerend te vertalen.

Persoonlijke gesprekken vinden plaats in (begin) week 36. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp’er aan. De zzp’er gaat uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!