Recordmanager div

  • Freelance
  • Branche Overheid
  • In Noord-Holland
  • Reageren vóór 10-10-2025 (16:00)

De functie

OrganisatieGemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

OpdrachtHet doel van deze opdracht is het versterken van de informatiehuishouding binnen de organisatie door het ontwikkelen en implementeren van een hotspotmonitor. Deze monitor moet zorgen voor een tijdige signalering van informatie-intensieve en bestuurlijk gevoelige dossiers, zodat hier adequaat op kan worden geanticipeerd. Daarnaast omvat de opdracht het actualiseren en herstructureren van twee bestaande handboeken, zodat deze weer aansluiten bij de actuele werkwijze en regelgeving. De opdrachtnemer voert deze werkzaamheden zelfstandig uit, op basis van eigen expertise en inzicht. In het kader van deze opdracht onderhoudt de opdrachtnemer contact met interne en externe stakeholders om informatie te verzamelen, behoeften te inventariseren en draagvlak te creëren voor voorgestelde verbeteringen.

Vereisten / knock-outcriteria1. Aantoonbare ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;
2. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau-;
3. Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor (15 punten);
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving (20 punten);
8. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Benodigd aantal professionals1.

CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

PlanningDe fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 23 oktober tussen 14:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Vereiste Kwalificaties

  • Aantoonbare ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau-;
  • Proactief in het opbouwen van netwerken en het verzamelen en valideren van informatie;
  • Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor
  • Aantoonbare kennis van én werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving;
  • Werkervaring met recordmanagementtaken bij een gemeente.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!