Sap transport management consultant

  • Detachering
  • Branche Energie
  • In Zuid-Holland
  • Reageren vóór 03-10-2025 (16:00)

De functie

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Door de energietransitie neemt de hoeveelheid werk toe: er rijden meer elektrische auto’s, we gebruiken elektriciteit voor het verwarmen van onze huizen en leveren zelf opgewekte energie terug aan het net. Het aanpassen en uitbreiden van het net is een uitdaging waar wij, als Stedin en de afdeling Supply Chain, elke dag aan werken. De energietransitie vraagt om een andere strategie en besturing van de logistieke processen binnen Stedin. Voor de implementatie van deze strategie wordt er gewerkt aan het opstellen van een blauwdruk en een nieuw besturingsmodel van de logistieke processen. Een intensieve samenwerking tussen business en IT.

Om deze reden willen wij graag een SAP Transport Management Consultant toevoegen aan het team om IT en de business te ondersteunen bij de verdere besturing en optimalisatie van de logistieke processen. Supplychain zorgt voor de inkoop, de opslag en de tijdige levering van het juiste materiaal. De Supply Chain is volop in ontwikkeling. Als basis van ons applicatielandschap werken wij met SAP. Het logistieke proces vindt dus volledig plaats in SAP.

Jouw toegevoegde waarde als SAP Supply Chain Consultant?
Binnen deze opdracht werk je aan het optimaliseren en digitaliseren van transportprocessen binnen onze organisatie. De focus ligt op het verbeteren van het SAP TM-proces (Transport Management) voor zowel reguliere transportaanvragen als retourstromen.

Werkzaamheden:

  • Digitaliseren van het retourproces binnen SAP TM.
  • Ontwerpen en implementeren van een gestandaardiseerd TM-proces voor transportaanvragen en retouren voor materieel.
  • Onderzoek doen naar, adviseren en uitvoeren van integratie oplossingen met externe transporteurs.

Doel van de opdracht:

Het realiseren van een toekomstbestendig, efficiënt en goed geïntegreerd transportproces dat aansluit op de operationele behoeften en SAP-landschap van de organisatie.

Schept de voorwaarden om de supply chain van Stedin te optimaliseren.
Met jouw wil om kennis te delen, help jij het team en je collega’s verder. Jij zet graag resultaten neer van de hoogste kwaliteit. ‘Beren op de weg’ ken jij niet, alleen uitdagingen met oplossingen! Dankzij jou loopt supply chain soepel en vlot en zeggen we nooit meer “nee” tegen een materiaalaanvraag.

De Agile manier van werken is binnen Stedin ICT volledig geïmplementeerd. Hierdoor werk je in een DevOps team en ben je naast ontwikkelen ook verantwoordelijk voor het beheer van je producten. Het team bevat alle benodigde skills om de klus te klaren, inclusief business analisten. Zo levert het team maximale waarde, samen met business. Kortom, genoeg te doen!

Een goed team. Daar hoor je bij.
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van het IT Supply Chain devops team wat binnen Centrale IT valt. Het team bestaat uit 13 collega’s waaronder de Scrum Master en de Product Owner.

We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt ongeveer de helft van de tijd primair op één van onze mooie kantoren en magazijn locaties in Rotterdam (Blaak, Keileweg), Delft en Vianen, de plek waar jij je collega’s ontmoet. In Rotterdam heb je ook de beschikking over een fantastisch uitzicht, en een bedrijfsrestaurant op de 18e verdieping! De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.

Vereiste Kwalificaties

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde hbo-opleiding richting IT of bedrijfskunde
  • Kandidaat is in het bezit van de volgende kennis/ervaring:
  • ruime ervaring met het optimaliseren van Logistieke Processen in SAP
  • Ervaring met S4-TM
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als SAP consultant, waarvan minimaal 5  jaar ervaring op het gebied van TM in S4
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring/systeemkennis van:
  • Jij beschikt over uitstekende adviserende en communicatieve vaardigheden om IT en de business te ondersteunen bij de verdere besturing en optimalisatie van de logistieke materiaal voorziening
  • Je weet stakeholders te overtuigen en te enthousiasmeren
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp’ers. Leverancier verklaart hierbij dat de aangeboden professional:

• is opgenomen in de loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen, loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of derde partij;

  • Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever.
  • Goed kunnen plannen
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Flexibele instelling
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin?

Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!