- Freelance
- Branche Ict informatievoorziening
- max. € 95 per uur
- In Utrecht
- Reageren vóór
08-09-2025 (02:45)
De functie
De gemeente Utrecht is op zoek naar een Senior Contract en Leveranciersmanager ICT.
Voor het gehele profiel zie het document bij vraag 1.1.1.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Functie omschrijving
De Contract- en Leveranciersmanager ICT is verantwoordelijk voor Contractmanagement, Tactisch
Leveranciersmanagement en decentrale inkoop. Is aanspreekpunt in het ICT inkoopproces voor de procesen contracteigenaren wat betreft inkoopbehoefte.
Je voert deze rol uit voor 2 teams: het team voor DomstadIT (dat centrale IT diensten levert) en het team
voor het domein Bedrijfsvoering. De tijdsverdeling tussen de teams komt gemiddeld op 50/50 uit.
Dit ga je doen
1. Contractmanagement
2. Tactisch Leveranciersmanagement
3. Decentrale inkoop
Vereiste Kwalificaties
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Kandidaat is beschikbaar voor een eventueel persoonlijk gesprek op de tijdstippen, genoemd in het profiel.
- De hierna volgende open vragen zijn bedoeld om de kandidaat te beoordelen. Het is daarom niet toegestaan dat hiervoor gebruik wordt gemaakt van AI. U verklaart hier geen gebruik te maken van AI.
- Gebruik gemaakt van AI
- Geen AI gebruikt
- Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau. Beargumenteer waarom kandidaat hieraan voldoet.
- Kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring met onderhandelingen en besprekingen voeren met leveranciers waarbij er sprake is van een grote mate van tegengestelde belangen.
Dit moet uit de CV te herleiden zijn.
- Meer dan 7 jaar
- Tussen 4 en 7 jaar
- Tussen 2 en 4 jaar
- 1 jaar
- Geen ervaring
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en onderhouden van een relatienetwerk.Geef een concreet voorbeeld waaruit bovenstaande blijkt.
- Kandidaat is Integer, klantgericht en stressbestendig.
- Kandidaat is analytisch ingesteld en kan goed anticiperen en communiceren.
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten.
Let op: het maximum uurtarief is: € 95,00. Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
- Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
- Wij gaan ervan uit dat de kandidaat gedurende het jaar voldoende rust neemt en daarom minimaal 4 weken vakantie neemt. Zonder expliciete toestemming van de opdrachtgever is het niet toegestaan om meer dan 48 weken op jaarbasis te factureren (eventueel omgerekend op basis van de werkelijke contractweken).
- De kandidaat moet in staat zijn om minimaal 50% per week vanaf een gemeente Utrecht locatie te werken.
- Wij werken hybride. Van onze externe kandidaten verwachten dat zij een geschikte thuiswerkplek hebben.
- Kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring met het zelfstandig voorbereiden en uitvoeren van complexe ICT Europese aanbestedingen bij de (semi) overheid, en met het opstellen en beoordelen van aanbestedingsstukken voor Cloud en outsourcing trajecten waarbij ook security (AVG) uitgebreid aan bod kwamen.
Dit moet uit de CV te herleiden zijn.
- Meer dan 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
- Tussen de 3 en 5 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
- Minder dan 3 ICT Europese aanbestedingen bij een publieke organisatie zelfstandig uitgevoerd
- Alleen ervaring in niet publieke aanbestedingen en/of publieke aanbestedingen als teamlid en/of ervaring aan de kant van de aanbieder.
- Geen ervaring
- Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Dit mogen geen referenties van hetzelfde bedrijf of het bedirijf waar men werkzaam is, zijn. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
- Naam organisatie:
- Naam contactpersoon:
- Afdeling en functie contactpersoon:
- Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
- Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat. Detachering: De aangeboden kandidaat is in loondienst bij de aanbieder. Gemeente Utrecht sluit met de aanbieder een overeenkomst. De medewerker werkt tijdelijk bij Gemeente Utrecht, onder leiding en toezicht van de gemeente. De aanbieder draagt zorg voor loonafdrachten. De aanbieder heeft meerdere personen in loondienst.
ZZP rechtstreeks: De aangeboden kandidaat is een zzp’er en sluit rechtstreeks een overeenkomst met Gemeente Utrecht. Er is geen tussenpartij. De zzp’er voert de opdracht zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding.
ZZP via tussenkomst: Een bureau stelt een zzp’er voor. De gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met het bureau (niet met de zzp’er). De zzp’er voert zelfstandig de opdracht uit. Het bureau regelt de contracten met de zzp’er volgens de Wet DBA.
DGA: De aangeboden kandidaat is DGA en werkt via zijn/haar eigen BV. Gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met de BV. De DGA voert zelfstandig de opdracht uit.
LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. We verwachten dat u als aanbieder deze informatie naar waarheid invult. Wanneer informatie incorrect is ingevuld, kan de offerte gediskwalificeerd worden.
- Detachering
- ZZP rechtstreeks
- ZZP via tussenkomst/DGA
- Kandidaat is in bezit van NEVI 2 of een (Post) HBO Aanbesteden voor Gevorderden certificaat.
Dit moet uit de CV te herleiden zijn.
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaringen met Contract & Leveranciersmanagement in het vakgebied ICT.
Dit moet uit de CV te herleiden zijn
- Meer dan 5 jaar
- Tussen 2 en 5 jaar
- Geen ervaring.
- Kandidaat heeft ervaring met het op orde brengen van contractdocumentatie zoals vermeld in het profiel bij Contractmanagement.
Licht toe waar deze ervaring
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina’s enkelzijdig
Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 26-08-2025 tot 08-09-2025 02:45)