- Freelance
- Branche Financieel economisch
- max. € 125 per uur
- In Zuid-Holland
- Reageren vóór
23-10-2025 (03:00)
De functie
OrganisatieDe gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.
OpdrachtIn opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de jaarrekening 2025, Voorjaarsnota 2026 en Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein. En hierover gesprekken voert met de budgethouders van het Fysiek Domein.
De opdracht bestaat uit:
- Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde jaarrekening 2025 voor het Fysiek Domein
- Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Voorjaarsnota 2026 voor het Fysiek Domein
- Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein
- Opstellen van financiële adviezen inzake beheerplannen en onderhoudsplannen.
- Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.
- Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.
Resultaat:
Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team de trajecten verder kan oppakken. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop dit resultaat wordt bereikt.
Randvoorwaarden:
– De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen het Fysiek Domein en Financiën, en levert het eindproduct op zonder hiërarchische aansturing of zonder afhankelijkheid van het team.
– Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.
– De adviseur is niet ingebed in de lijnorganisatie en vervangt geen medewerker. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, waarbij de opdrachtgever enkel het eindresultaat toetst.
Competenties– Resultaatgerichtheid;
– Communicatief vaardig;
– Analytisch vermogen;
– Oordeelsvorming;
– Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals1.
CV-eisenMaximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Vereiste Kwalificaties
-
- De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
-
- Aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente;
-
- Uiterlijk per 10 november beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente
-
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
-
- Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente
-
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar toegelicht in het cv Meer dan 8 jaar werkervaring met P&C producten (40 pt) 5 tot 8 jaar werkervaring met P&C producten (30 pt) 3 tot 5 jaar werkervaring met P&C producten (15 pt) Minder dan 3 jaar werkervaring met P&C producten (0 pt)
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!