Senior medewerker burgerzaken

  • Detachering
  • Branche Burgerzaken en receptiebalies
  • In Noord-Brabant
  • Reageren vóór 07-11-2025 (16:00)

De functie

Senior Medewerker Publiekszaken

De afdeling Publiekszaken van de Gemeente Breda is verantwoordelijk voor het verstrekken Zou van een groot aantal producten en diensten. Jij hebt hier als Senior Medewerker Publiekszaken een belangrijke rol in. Klanten en medewerkers kunnen bij jou terecht met vragen die o.a. gaan over de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht of het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dit is een unieke kans voor een enthousiaste en ervaren dienstverlener!

Wat ga je doen?

  • Je verricht complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.
  • Je past internationaal privaatrecht toe bij verschillende onderdelen van je werk.
  • Je behandelt eerste vestigingen van buiten de EU.
  • Je voert complexe mutaties en correcties uit in de BRP en RNI
  • Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van brondocumentendossiers en verzorgt geheel zelfstandig de correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
  • Je behandelt verzoeken tot naturalisatie en optie
  • Je neemt verklaringen onder ede of belofte af.
  • Je draagt bij aan het continue verbeteren van onze klantgerichte processen.
  • Je levert een bijdrage aan de zelfevaluatie.

We zoeken jou!

  • We zoeken een ervaren senior medewerker burgerzaken in een gelijkwaardige rol met minimaal 2 jaar werkervaring.
  • Je hebt bij voorkeur opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6).
  • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels.
  • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden.
  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder woensdag of de donderdagavond.

Wie zijn wij?
De afdeling Publiekszaken is een van de meest zichtbare afdelingen van de Gemeente Breda en staat direct in verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Samen met team Klant Contact Centrum (KCC) zorgt team Balie ervoor dat klanten zich welkom en geholpen voelen.
Je bent als ervaren medewerker burgerzaken onderdeel van een gemêleerd team van ongeveer 100 collega’s. Het team kenmerkt zich door een grote diversiteit aan leeftijd, ervaring en achtergrond.
De afdeling levert top-dienstverlening via de balie, telefoon, post, e-mail, webdiensten en sociale media. Publiekszaken draagt ook bij aan het voorkomen en bestrijden van fraude.

Lees meer over de Gemeente Breda.

Vereiste Kwalificaties

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding, aangevuld met relevante vakopleidingen, zoals de BABZ/MLO-BZ en HBDO-modules. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige rol als senior medewerker burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder de woensdag- of donderdagavond. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over de ervaring van zelfevaluatie; controle van persoonslijsten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van het werk. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels.
  • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden.
  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld. De datum 12 november in de middag is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!