- Freelance
- Branche Bouw infra
- max. € 150 per uur
- In Zuid-Holland
- Reageren vóór
17-10-2025 (16:00)
De functie
Omschrijving van de opdracht
Voor de corridor Leiden – Katwijk – Noordwijk zoeken we een senior Projectleider met veel bestuurlijke ervaring. In 2012 heeft de provincie Zuid-Holland een bestuursovereenkomst ‘Hoogwaardig OV Randstad’ gesloten met de OV-bureaupartners (vier provincies, de vier toenmalige stadsregio’s en het Ministerie van I&M). Binnen de concessiegebieden waarvoor de provincie Zuid-Holland verantwoordelijk is, werden negen corridors aangewezen. Deze corridors zijn inmiddels deels gerealiseerd en nog deels in uitvoering.
Met de introductie van R-net wil de provincie Zuid-Holland een kwaliteitssprong naar een duurzaam, betrouwbaarder en comfortabeler openbaar vervoer realiseren. R‐net gaat de ruggengraat van het openbaar vervoer (OV) vormen. Het biedt de reiziger de mogelijkheid zich snel, comfortabel en gemakkelijk te verplaatsen. De reiziger kan op R‐net vertrouwen. R‐net is stipt en betrouwbaar en biedt actuele reisinformatie. Het doel van R-net is de bereikbaarheid binnen de Randstad te vergroten. Daarmee wordt R‐net hét aantrekkelijke alternatief om de mobiliteitsgroei in de regio op te vangen. Met de realisatie wordt een belangrijke stap gezet op weg naar duurzame bereikbaarheid en leefbaarheid, nu en in de toekomst.
De minister van Infrastructuur en Milieu, de betrokken Provincies, waaronder de Provincie Zuid Holland, en de betrokken regio’s hebben op 22 oktober 2012 de Bestuursovereenkomst hoogwaardig OV Randstad ondertekend, en is onderdeel daarvan Ambitie Randstadnet 2028, waarin opgenomen de HOV-bus corridor Leiden Centraal, Katwijk, Noordwijk (hierna: LKN). Conform het Programmabesluit R-net van Provinciale Staten van 30 januari 2013 is projectbudget beschikbaar gemaakt voor de ontwikkeling van de corridor.
Uitgangspunt is dat op de HOV bus corridor LKN twee HOV-buslijnen gaan rijden (naar Katwijk en Noordwijk), beide met een frequentie van 6 keer per uur. Met de betrokken partijen is afgesproken dat als de ontwikkelingen achter blijven er ingroei met een lagere frequentie op de corridor mogelijk is, met als minimum 8 keer per uur in beide richtingen voor beide lijnen samen.
Het project HOV-corridor Leiden Centraal, Katwijk, Noordwijk bestaat uit de volgende tracédelen:
• Tracédeel 1: Leiden
• Tracédeel 2: N206 / ir. G. Tjalmaweg
• Tracédeel 3: Duinvallei
• Tracédeel 4: Katwijk Zeeweg – Boulevard
• Tracédeel 5: Katwijk Zeeweg – ESA/Estec
HOV-busbaan (tracédelen 2 en 3) De HOV-busbaan Leiden – Katwijk is sinds september 2024 in uitvoering en duren tot juli 2026.
De provincie werkt samen met de gemeente Leiden en Katwijk aan het versterken van de R-net buslijn tussen beide gemeenten. Onderdeel daarvan is de aanleg van een vrijliggende busbaan langs de N206. De nieuwe busbaan zorgt voor een goede OVbereikbaarheid voor inwoners van Leiden en Katwijk en is belangrijk voor de nieuwe woonwijk Valkenhorst. De aanleg van de busbaan start in september 2024. Juli 2026 is de busbaan gereed.
In de plannen hebben we veel aandacht voor natuur, kijken we hoe we zoveel mogelijk waarde toe kunnen voegen aan de omgeving en dragen we bij aan een veilige, snelle, toegankelijke en betrouwbare busverbinding en een nog beter bereikbaar Zuid-Holland.
Naast de aanleg van de nieuwe vrijliggende busbaan zijn er vele extra’s die gedaan worden, zoals:
– Groot onderhoud aan de N206
– Het nieuwe Broekwegviaduct in Valkenburg voor fietsers en wandelaars
– De nieuwe fietstunnel onder de N206 bij kruising N206/N441
– Geluidsschermen langs de wijk Tranendal
– De groene parkinrichting langs de Duinvallei, een parkbos bij de Kooltuinweg met diverse ecologische maatregelen
– Een nieuw fietspad vanaf de Zeeweg tot aan de nieuwe fietstunnel bij de kruising N441/N206, met een nieuwe fietsbrug over de Zandsloot
– De herinrichting van de kruising bij de Molentuinweg
– Wassenaarseweg
– Het archeologisch kunstwerk bij de nieuwe bushalte Valkenburg-Oost
Vereiste Kwalificaties
- De kandidaat is een ZZP’er
- Ja
- Ja, inzet via detacheringsbureau
- Nee
-
Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 januari 2026 tot 1 januari 2027 beschikbaar voor 32 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op datum kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;
-
Eis 2 Vervanging: Indien uitval van de kandidaat zich voordoet door bijv. ziekte dient Opdrachtnemer een passende oplossing aan te bieden en af te stemmen met Opdrachtgever;
-
Eis 3 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003900’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.
-
Uurtarief
-
Eis 4 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025 0003900’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
-
Eis 5 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003900’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0003900’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
-
Eis 7 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0003900’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
Eis 7.1 HBO werk- en denkniveau of hoger; Eis 7.2 Minimaal 8 jaar werkervaring als projectleider in de voorbereiding van nieuwbouw of reconstructie van provinciale weginfrastructuur; Eis 7.3 Ervaring met het voorbereiden en implementeren van infrastructurele maatregelen (bijv. HOV-net/R-net); Eis 7.4 Kennis van en ervaring met het functioneren van openbaar bestuur, in het bijzonder Provinciaal bestuur of G4 bestuur en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits; Eis 7.5 De kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare beleidsmatige ervaring op het terrein van Verkeer en Vervoer en aanverwante beleidsterreinen. Eis 7.6 Referenties van minimaal 2 vergelijkbare projecten die met goed resultaat zijn gemanaged, deze projecten dienen expliciet te zijn benoemd in het CV en te worden voorzien van de organisatie en naam van de opdrachtgever en diens contactgegevens.
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!