- Detachering
- Branche Bouwkunde civiele techniek
- In Zuid-Holland
- Reageren vóór
22-10-2025 (03:00)
De functie
Dit ga je doen
Voor een tijdelijke versterking binnen ons asset performance team zoeken wij een ervaren bouwkundige voor het verder ontwikkelen van het strategisch vastgoedbeheer binnen Stedin. Je vervult een sleutelrol in het coördineren en realiseren van diverse strategische projecten, met een sterke focus op gebouwdeelinventarisatie, conditiemetingen, beleids- en procesontwikkeling en technische standaardisatie.
Met een multidisciplinair team zorg je voor een doelmatige onderhoudsstrategie. Zo verlaag je de druk op schaarse vakmensen, pak je congestie aan en versterk je een betrouwbaar net—met oog voor samenleving en planeet. In deze functie werk je 50% thuis en 50% op kantoor, wel zo flexibel.
Je bent verantwoordelijk voor het aansturen, afstemmen en realiseren van diverse verbeterprojecten waarmee je de onderhoudsstrategie van het vastgoed continu verbetert. Daarnaast stel je, in samenwerking met de tactisch assetmanagers, een strategisch investeringsplan op. Hiermee maak je onderhoudsactiviteiten en investeringen voor de lange termijn inzichtelijk. i
Je begrijpt en implementeert complexe technische wijzigingen in beleid, volgt technologische ontwikkelingen en veranderende vereisten, en balanceert technische en strategische belangen bij het ontwikkelen en aanpassen van standaarden. Daarbij werk je effectief samen met stakeholders zoals technische teams, gebruikers en management om breed toepasbare standaarden te realiseren.
Hoe jouw dag als Strategisch Assetmanager Bouwkunde eruit ziet bij Stedin?
In de ochtend heb je tijd gereserveerd voor een informele afstemming met een collega in het Stedin kV, met een lekkere bak koffie. Daarna zoek je een plekje om het multidisciplinair team voor te zitten dat zich bezig houdt met zowel bouwkundig onderhoud als verbeterprojecten.
Lunchtijd. Samen met je team maak je een wandeling langs de Maas of ga je lunchen in de Markthal.
Na de lunch heb je nog enkele afspraken (online of fysiek) met diverse projectleiders. De rest van de middag ga je aan de slag met een analyse van de onderhoudsactiviteiten voor het opzetten van het strategisch investeringsplan.
Op het eind van je werkdag sta je in een paar stappen op station Blaak, zo ben je lekker snel weer thuis.
Jouw sterke punten.**Worden we blij van**
Je kunt complexe vraagstukken vertalen naar heldere acties en legt hierbij verbinding tussen mensen, afdelingen en belangen. Je werkt zelfstandig en weet wanneer afstemming nodig is. Je bent in staat om vanuit een visie de juiste initiatieven te ontplooien en deze in concrete projecten te blijven begeleiden.
Goed om te weten: Bij Stedin hebben we genoeg te doen. Daarom in deze rol voor minimaal 32 uur beschikbaar. Meer uit je rol halen? 36 en 40 uur is ook bespreekbaar!
Een goed team.**Daar hoor je bij**
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van Strategisch Asset Performance Management. . Dit team bestaat uit 17 collega’s en maakt onderdeel uit van Asset en Systeem Performance Management met in totaal 41 collega’s. De collega’s zijn allemaal hoogopgeleid, professioneel en experts op hun vakgebied. Een team met een cruciale rol. Samen zorgen ze voor het lange termijn vervangings- en onderhoudsbeleid. Ze maken het strategisch investeringsplan dat de kwaliteit van onze netten waarborgt. Samen vooruit willen gaan, tot de beste oplossingen komen en daarin geen blad voor de mond nemen. Echt een team voor jou.
Vereiste Kwalificaties
- Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde WO -opleiding, zoals Bouwkunde.
- Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol. (ervaren bouwkundige met ervaring in het ontwikkelen van het strategisch vastgoedbeheer)
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het coördineren en realiseren van diverse strategische projecten, met een sterke focus op gebouwdeelinventarisatie, conditiemetingen, beleids- en procesontwikkeling en technische standaardisatie.
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in Asset Performance Management, bij voorkeur in de elektriciteitssector en vooral de tertiaire (bouwkundige) componenten hierin
- De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET mogelijk om ZZP’ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een bureau.
- Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
- Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever.
- Goed kunnen plannen
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Flexibele instelling
- Goede communicatieve vaardigheden
- Resultaatgericht
- Proactief
- Luistervaardig
- Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin?
Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.
- Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp’ers. Leverancier verklaart hierbij dat de aangeboden professional:
• is opgenomen in de loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen, loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of derde partij;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!