- Freelance
- Branche Ruimtelijke ontwikkeling
- max. € 120 per uur
- In Overijssel
- Reageren vóór
24-10-2025 (16:00)
De functie
OpdrachtgeverWerken bij één van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots d’r an, zeggen we.
Maak de sprong naar Bronckhorst
Het liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collega’s te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!
Werken voor Bronckhorst
Uitdagingen genoeg in Bronckhorst! Ons takenpakket groeit. Ons beleid moet met de tijd mee, maar bovenal willen we doen wat we beloven. Op veel vakgebieden zoeken we daarom (extra) collega’s. Zodat wij onze inwoners en ondernemers goed kunnen betrekken en al het werk snel en verzorgd kunnen oppakken. Help je mee?
OpdrachtNaast allerlei lopende projecten werkt gemeente Bronckhorst aan een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van zowel werklocaties als de woningbouwontwikkeling. De ene keer komt het initiatief vanuit de markt, de andere keer ligt de regie bij de gemeente.
Als strategisch planeconoom ben je gekoppeld aan een aantal projecten. Je werkt zelfstandig de business case uit en onderhandeltdaarover met partijen. Het doel is een zo optimaal mogelijke afstemming van ruimtelijke en sociaaleconomische ambities met de beschikbare financiële middelen. Vanzelfsprekend met aandacht voor politieke, financiële en maatschappelijke haalbaarheid en risicomanagement. Met je professionele en brede blik zorg je ervoor dat jouw adviezen praktisch, integraal en uitvoerbaar zijn binnen wettelijke kaders en gemeentelijke regelgeving.
Wat ga jij doen?
- Je adviseert (in financiële zin) bij herstructurerings- en ontwikkelingsplannen en gebiedsontwikkeling vraagstukken.
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van kosten/baten analyses, haalbaarheidsonderzoeken en (plan-)kostenberekeningen.
- Je bent integraal verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van grondexploitaties, bewaakt deze en signaleert tijdig kansen en risico’s.
- Je stelt berekeningen op ten behoeve van het kostenverhaal in anterieure overeenkomsten.
- Je onderhandelt met marktpartijen en/of publieke partijen over gebiedsontwikkelingen, exploitatieovereenkomsten en gronduitgiftes.
- Je beoordeelt mogelijke (strategische) grondaankopen en begeleidt de totstandkoming van overeenkomsten en besluitvorming.
- Je toetst (nieuwe) initiatieven van derden en maakt afspraken over (de hoogte van) het kostenverhaal en bijbehorende zekerheden.
- Je levert een bijdrage aan het opstellen van beleid binnen de gemeente zoals de Nota Kostenverhaal. Je zorgt voor de financiële onderbouwing en financiële monitoring daarvan. Je geeft input bij beleidsdocumenten, zoals de omgevingsvisie, Nota grondbeleid en de strategische visies.
- Je adviseert het gemeentebestuur, projectleiders en management over de financiële impact van ruimtelijke plannen.
Competenties– Resultaatgericht werken;
– Samenwerken;
– Overtuigen;
– Organiseren.
Benodigd aantal professionals1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Vereiste Kwalificaties
-
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom;
-
- Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
-
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom;
-
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch planeconoom en/of senior projectleider grondzaken;
-
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een binnen de overheid;
-
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau.
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch planeconoom;
-
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid;
-
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 16-10-2025 tot 24-10-2025 16:00)