Vergunningverlener apv en bijzondere wetten

Bumper
  • Detachering
  • Branche Overheid
  • max. € 100 per uur
  • In Friesland
  • Reageren vóór 21-10-2025 (17:59)

De functie

Voor het team Omgeving & Economie zoeken wij wegens ziektevervanging een vergunningverlener APV en bijzondere wetten. Het betreft een detacheringsopdracht van 32 uur per week, voor 3 maanden met verlengingsmogelijkheid, via een detacheringsbureau (zzp is uitgesloten).

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van vergunningaanvragen op het gebied van APV en bijzondere wetten, inclusief het beoordelen, voorbereiden, coördineren en uitvoeren van de bijbehorende processen voor diverse evenementen, horeca-, standplaats-, en overige bijzondere vergunningen. Je bewaakt de juridische kaders en draagt actief bij aan een zorgvuldig verloop van procedures en communicatie met aanvragers en stakeholders.

Taken

  • Beoordelen en behandelen van vergunningaanvragen op het gebied van APV en bijzondere wetten.
  • Adviseren van collega’s, inwoners en ondernemers over toepasselijke regelgeving en procedures.
  • Signaleren van knelpunten in uitvoering; proactief meedenken in oplossingen.
  • Opstellen van beschikkingen, correspondentie en adviezen.
  • Afstemmen met de afdeling veiligheid, handhaving, juristen en externe partners.

Profiel

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (APV, Drank- en Horecawet, evenementen, bijzondere wetten).
  • Minimaal 5 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Zelfstandig, nauwkeurig, communicatief vaardig en in staat verbanden te leggen.
  • Een proactieve houding, stressbestendig,  probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken.

Dit is je team:

Als vergunningverlener APV en bijzondere wetten maak je deel uit van het team Omgeving en Economie. Dit team heeft een divers takenpakket, en we zoeken enthousiaste teamleden om ons te versterken. We zijn verantwoordelijk voor verschillende gebieden, waaronder vergunningen, toezicht, handhaving, veiligheid, economie, ruimtelijke ontwikkeling en vastgoed en grondzaken.

Binnen ons team behandelen we vergunningaanvragen, houden we toezicht op activiteiten in de fysieke leefomgeving en zorgen we voor handhaving van de regels. We zijn ook betrokken bij veiligheidskwesties en economische vraagstukken, zoals het ondersteunen van ondernemers en het ontwikkelen van beleid. Daarnaast werken we aan ruimtelijke ontwikkeling en vastgoedzaken, zoals grondverwerving en verkoop.

Over Dantumadiel:
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Over de organisatie:

Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Vereiste Kwalificaties

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2025 tot en met 1 februari 2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel drie maal met drie maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten binnen een gemeentelijke organisatie.
  • HBO werk- en denkniveau
  • Een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (APV, Drank- en Horecawet, evenementen, bijzondere wetten).
  • Minimaal 10 jaar ervaring als vergunningverlener APV en bijzondere wetten
  • Kennis van Centric Leefomgeving

Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!

  1. Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
  2. Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
  3. CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
  4. Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!