- Freelance
- Branche Bouwkunde civiele techniek
- max. € 110 per uur
- In Noord-Holland
- Reageren vóór
14-11-2025 (16:00)
De functie
Opdrachtomschrijving
Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.
Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.
Verder:
• Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
• Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
• Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
• Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
• Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.
Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat in loondienst, hoewel zzp-ers zich ook op deze opdracht mogen inschrijven.
Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip gaan in overleg met de kandidaat.
Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk. Echter wordt er van een kandidaat verwacht dat hij minimaal 50% op locatie aanwezig kan zijn.
Vereiste Kwalificaties
- Werkervaring
De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
- Opleiding
De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
- Beschikbaarheid
De kandidaat is uiterlijk per 1 januari 2026 beschikbaar voor 32 uur per week.
-
Werkervaring De kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
-
Opleiding 1 De kandidaat heeft ABW-1 afgerond
-
Opleiding 2 De kandidaat heeft ABW-2 afgerond
-
Systeemkennis De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
-
Loondienst De kandidaat is in loondienst. Als u zelfstandige bent of een zelfstandige inschrijft zet u het antwoord op nee.
-
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt tijdens het gesprek getoetst op de volgende aspecten:- Klik met het team- Ervaring- Kennis- Competenties: Accuraat en communicatief vaardig
Is deze opdracht wat voor jou?
Zo werkt Bumper!
- Zoek eerst jouw droombaan: Begin met het vinden van die ene baan die jou écht aanspreekt. Heb je jouw ideale vacature gevonden? Vul dan je gegevens in, zodat we je beter leren kennen en verder aan de slag kunnen gaan.
- Wij maken een match: We nemen jouw profiel grondig door en kijken of er een perfecte match is met de vacature die jij hebt gekozen. Zo zorgen we ervoor dat je een serieuze kans maakt.
- CV & Motivatie: Lijkt alles goed te passen? Dan vragen we je om je CV en motivatiebrief een laatste update te geven. Geen zorgen, we ondersteunen je hierbij waar nodig, zodat je sterk voor de dag komt.
- Plaatsing: Is er een match en ben je geplaatst? Gefeliciteerd! Binnen 14 dagen na getekende urenstaat ontvang je de beloning die je verdient!
(Looptijd van 31-10-2025 tot 14-11-2025 16:00)